سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو توصیه كرد: افراد باید برای محافظت پوست و چشم خود در فصل تابستان اقدامات لازم را انجام دهند چرا كه محافظت پوست و چشم از اشعه ماوراء‌بنفش خورشید یک امر ضروری است.

دكتر سمیه معین در گفت وگو با ایسنا ، با بیان این مطلب اظهار كرد: نور خورشید به خاطر دارا بودن اشعه ماوراء‌بنفش، یك منبع زیان‌آور برای پوست محسوب می‌شود. به‌ویژه در فصل گرما این زیان شدت می‌یابد كه باید با استفاده از كرم‌های ضدآفتاب مناسب نسبت به جلوگیری از آسیب‌های آن، اقدامات ضروری را انجام دهند.

وی با تقسیم كرم‌های ضد‌آفتاب به انواع فیزیكی و شیمیایی آن تصریح كرد: در حالت فیزیكی، اشعه زیان‌آور خورشید توسط ماده موجود در كرم دفع می‌شود و حالت انعكاس به‌وجود می‌آید در حالی كه در حالت شیمیایی اشعه زیان‌آور توسط ماده مربوط به كرم ضد‌آفتاب جذب و دفع می‌شود و اجازه آسیب رسیدن به پوست داده نمی‌شود.

این متخصص پوست و مو، انتخاب كرم ضدآفتاب مناسب را ضروری دانست و افزود: استفاده از كرمی كه مناسب با پوست فرد و منطقه جغرافیایی زندگی شخص باشد، نكاتی است كه در تهیه و استفاده از كرم‌های ضدآفتاب باید مورد توجه قرار گیرد.

دكتر معین، خاطرنشان كرد: طبق نتایج به‌دست آمده از سوی محققان، استفاده از نوع كرمی كه 30 درصد توان دفع اشعه زیان‌بار خورشید را داشته باشد با نمونه 100 درصد آن تفاوت چندانی ندارد، ولی توصیه می‌شود كه افراد باید در هر 3 ساعت یك ‌بار از انواع كرم‌های ضد آفتاب استفاده كنند.

وی استفاده از كلاه لبه‌دار را از موارد قابل توجه در محافظت از پوست ذكر كرد و گفت: استفاده از كلاهی كه به ‌صورت مناسبی چانه، بینی و صورت را به‌ طور كامل در سایه قرار داده و با ایجاد سایه مناسب، پوست صورت را از معرض تابش مستقیم آفتاب حفظ كند، بسیار ضروری است.

این متخصص پوست و مو، محافظت از پوست و چشم در فصل تابستان را امری مهم در سلامتی افراد عنوان كرد و یادآور شد: پوست و چشم از اعضای مهم بدن به‌ شمار می‌روند و باید نسبت به حفاظت از آنها حساس بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha