سلامت نیوز : رئیس اتحادیه سراسری دامداران كشور گفت: با قطع یارانه شیر از مصرف كننده تنها بخشی یارانه به چرخه تولید و تولید كننده اختصاص می‌یابد كه به دلیل مشخص نبودن نوع و میزان دقیق آن تعیین قیمت شیر سخت‌تر شده است.

سعید سلطانی سروستانی در گفت‌‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در حالی قیمت شیر در استانها و تهران پیگیری می‌شود كه هنوز یارانه اختصاصی به هیچ عنوان معلوم نیست.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران كشور گفت: یارانه شیر از مصرف كننده قطع شده و دولت قرار است بخشی از یارانه مصرف را به چرخه تولید و تولید كننده اختصاص دهد كه هنوز جزئیات آن كامل مشخص نیست.
وی گفت: مشخص نبودن نوع و میزان یارانه تعیین قیمت شیر برای مصرف كننده را سخت‌تر كرده است زیرا معلوم نیست چه بخشی از این قیمت تمام شده را یارانه‌ پوشش می‌دهد.
سلطانی افزود: طبق محاسبه‌ انجام شده شیری كه از دامدار خریداری می‌شود، نباید كمتر از 630 تومان باشد این رقم با احتساب قیمت تمام شده و سود برای دامدار در نظر گرفته شده است.
وی در پاسخ به اینكه در این صورت قیمتی كه به دست مصرف كننده می‌رسد خیلی بالا خواهد بود، گفت: به هر حال دولت قرار است بخشی از یارانه كه هنوز میزان و نوع دقیق آن مشخص نیست را به چرخه تولید و تولید كننده پرداخت كند.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران كشور افزود: نرم‌افزاری در اختیار همه استانها قرار داده شده و با وارد كردن قیمت نهاده‌ها قیمت تمام شده و منطقی خرید شیر تعیین می‌ ‌شود این قیمت در استان تهران 630 تومان و در سایر استانها كمی بیشتر یا پایین‌تر از این میزان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha