شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 301075

عسل طبیعی ماده غذایی بسیار خوبی است اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ به طور کلی کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند و دیابتی ها نیز باید به صورت محدود مصرف کنند.

کدام افراد نباید «عسل» مصرف کنند؟

سلامت نیوز:عسل طبیعی ماده غذایی بسیار خوبی است اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ به طور کلی کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند و دیابتی ها نیز باید به صورت محدود مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فرزاد شیدفر متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «خواص عسل و اینکه کدام افراد نباید آن را مصرف کنند؟»، گفت: عسل طبیعی ماده غذایی بسیار خوبی است؛ به خاطر اینکه حدود ۴۰ درصد فروکتوز دارد و می‌تواند مثمر ثمر باشد اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ بنابراین عسل خیلی ماده غذایی آزادی نیست؛ چراکه قند زیادی دارد و بسیار غلیظ است.


وی ادامه داد: هر یک قاشق عسل در مقایسه با یک قاشق شکر قند زیادتری دارد و چاق‌کننده است اما در مقدار اندکی آن اشکالی ندارد و باید از جایی تهیه کرد که به کیفیت بهداشتی آن اطمینان داریم.


این متخصص تغذیه افزود: به طور کلی کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند؛ همچنین در بیماران دیابتی‌ به علت اینکه  بخش عمده عسل گلوکز است و قند خون را بالا می‌برد، باید این افراد به صورت محدود استفاده کنند.


شیدفر در پاسخ به این پرسش که «آیا افرادی که مشکلات معده دارند می‌توانند عسل استفاده کنند؟»،ابراز داشت:مشکلی در استفاده از عسل توسط چنین افرادی وجود ندارد اما باید توجه کنیم هرگز نمی‌توانیم به مقدار زیاد عسل مصرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha