سلامت نیوز : رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حق فنی داروخانه‌های دولتی 500 تومان اعلام شده است در حالی كه حق فنی داروخانه‌های خصوصی هنوز تعیین نشده و این موضوع تنش‌هایی در بین داروسازان و مردم ایجاد كرده است.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: موضوع حق فنی داروخانه‌های دولتی كه نرخ 500 تومان را اعلام كرده‌اند موجب تناقض با اعلام همه تعرفه‌های داروخانه‌ها می‌شود چرا كه این حق فنی برای داروخانه‌های دولتی تعریف شده و برای داروخانه‌های بخش خصوصی هیچ تعریف خاصی انجام نشده است.

وی افزود: این موضوع دو، سه سالی است كه مبهم مانده و یكسری تنش‌ها نیز ایجاد كرده است و براساس آن داروخانه‌ها و مصرف‌كننده‌ها هر دو معترض هستند.

شهریاری با بیان اینكه وزارت بهداشت باید در این زمینه تجدید نظر كند تصریح كرد: اگر قرار است حق فنی تعیین شود باید به صورت شفاف و مشخص برای همه داروخانه‌ها مشخص شود و داروخانه‌ها باید موظف باشند آن را در داروخانه نصب كنند.

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان كرد: با نصب حق فنی در داروخانه‌ها مصرف‌كننده هم می‌داند كه وقتی دارو را دریافت می‌كند مسئول فنی چه وظایفی را برعهده دارد و باید عوارض، اختلالات و نحوه مصرف دارو را توضیح دهد.

وی اضافه كرد: اگر توضیحی توسط مسئول فنی انجام نشد هیچ توجیهی برای دریافت حق فنی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha