سلامت نیوز : براساس اعلام سازمان جهانی جمعیت 31 اكتبر امسال جعیت دنیا به مرز 7 میلیارد نفر می رسد و این موضوع به عنوان شعار روز جهانی جمعیت در سال جاری انتخاب شده است.
رئیس اداره جمعیت و تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: با توجه به این كه بحث كاهش نابرابری ها و عدالت در سلامت یكی از اهداف مهم سلامت در برنامه پنجم توسعه است باید تمام تلاش خود را به كار گیریم تا تمامی شاخص های موجود در نظام سلامت بهبود پیدا كند.
دكتر محمد اسلامی با بیان اینكه در حال حاضر ایران دارای جمعیت 75 میلیون نفری است، ابراز داشت: باید بتوانیم برنامه ریزی های دقیق و روشن تری برای كنترل وضعیت جمعیت داشته باشیم و با استفاده از آمار و اطلاعات موجود در كشور از برنامه های دقیق تری بهره مند شویم.
وی ادامه داد: در سال گذشته بررسی جمعیت و سلامت مبنای خوبی برای برنامه ریزی های موجود در كشور بود و در سال جاری هم سرشماری عمومی نفوس و مسكن صورت می گیرد و توسط مركز آمار ایران مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس اداره جمعیت و تنظیم خانواده وزارت بهداشت با بیان اینكه جوانان درصد قابل توجهی از جمعیت ایران را تشكیل می دهند اظهار داشت: بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج هستند و باید سعی كنیم تا با ایجاد برنامه های مختلف، بنیان خانواده این افراد از سلامت كامل برخوردار شود.
گفتنی است: برنامه روز جهانی بهداشت دوشنبه 20 تیر ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشكی تهران و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین نظام سلامت ونیز برخی از مسئولان ومدیران مركز آمار و اطلاعات و صندوق جعیت ایران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha