سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه نشان داده است «آنتوسیانین» موجود در آب آلبالو به كاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم كمك می‌كند.

به گزارش ایسنا، این مطالعه جهت بررسی تاثیر مصرف آب آلبالو به عنوان یك منبع غنی از آنتوسیانین‌ها بر سطح چربی‌ها و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم توسط گروهی از متخصصان دانشگاه میشیگان انجام شده است.

به گفته پزشكان، خطر بیماریهای قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت بالا است از این رو دستیابی به سطوح مناسب چربی‌های خون در این بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه و از جمله مصرف آنتوسیانین‌ها، نقش مهمی در كاهش خطر بیماریهای قلبی و فشار خون دارد.

در این مطالعه 16 زن مبتلا به دیابت نوع دوم مورد بررسی قرار گرفتند. در طول دوره این مطالعه شركت كنندگان به مدت شش هفته آب آلبالو مصرف كردند. وزن، چربی‌های خون و سطح فشارخون سیستولیك و دیاستولیك این بیماران در شروع و پایان مطالعه اندازه‌گیری شد.

به گزارش روزنامه استار، نتایج این بررسی نشان داد كه مصرف آب آلبالو به بهبود عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha