یك عضو هیات مدیره انجمن ام ‌اس با بیان این كه در جریان تصمیم وزارت بهداشت برای وارد كردن داروهای آرژانتینی هستیم، گفت: هیات عملی انجمن ام‌اس با وزارت بهداشت در ارتباط است. در كل داروهایی كه وارد و در بازار توزیع می‌شوند معمولا تاییدیه‌های لازم را دارند.

سلامت نیوز : یك عضو هیات مدیره انجمن ام ‌اس با بیان این كه در جریان تصمیم وزارت بهداشت برای وارد كردن داروهای آرژانتینی هستیم، گفت: هیات عملی انجمن ام‌اس با وزارت بهداشت در ارتباط است. در كل داروهایی كه وارد و در بازار توزیع می‌شوند معمولا تاییدیه‌های لازم را دارند.

مجید قمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بروز ام‌ اس و نوع آن در بیماران مختلف، متفاوت است. به عنوان نمونه برخی افراد به این بیماری مبتلا هستند ولی دیگران متوجه آن نمی‌شوند اما بعضی دیگر بر اثر ابتلا به ام ‌اس دچار معلولیت می‌شوند كه صد نفر از آنان در بخش معلولان ام ‌اس آسایشگاه كهریزك بستری هستند.

وی تاكید كرد: داروی ام ‌اس باعث پیشگیری از عوارض این بیماری می‌شوند ولی موجب درمان بیماران نمی‌شود.

این عضو هیات مدیره انجمن ام‌اس خاطرنشان كرد: خوشبختانه تمام داروهای ام ‌اس كه در بازار توزیع می‌شود باید تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشند و تا این وزارتخانه، داروها را روی تعدادی از بیماران داوطلب تست نكند و میزان اثرگذاری آن‌ها را نسنجد، اجازه توزیع هیچ دارویی را نخواهد داد.

وی با اشاره به داروی ایرانی سینووكس كه مشابه داروی خارجی آونكس است، گفت: در ابتدا مخالفت‌هایی با استفاده از داروی سینووكس می‌شد، اما خوشبختانه در حال حاضر تعدادی از مبتلایان به ام ‌اس سینووكس مصرف می‌كنند و مشكلی نیز ندارند چرا كه پزشك باید تشخیص دهد كه چه دارویی برای بیمار مناسب است.

این عضو هیات مدیره انجمن ام ‌اس در پاسخ به این پرسش ایسنا كه آیا مواردی بوده است كه بیماران از تاثیرگذار نبودن داروها شكایت داشته باشند، پاسخ مثبت داد و اظهار كرد: این گونه موارد در هیات علمی انجمن ام ‌اس بحث و بررسی می‌شود.

قمی در پایان با اشاره به ورود داروی خوراكی ام ‌اس اظهار كرد: تاكنون بیماران در ایران از داروی تزریقی استفاده می‌كردند اما دولت درصدد وارد كردن داروی خوراكی ام ‌اس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha