شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 30117
سلامت نیوز : تقریبا اكثر مردم در دوران بزرگسالی دچار دردهای مزمن در ناحیه تحتانی كمر می‌شوند كه ممكن است دلایل مختلفی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، كمردرد كه معمولا در بین بزرگسالان شایع است اغلب بر اثر كار زیاد و سنگین، كشیدگی عضلات یا جراحت بروز می‌كند.

شبكه خبری تورنتو نیوز در این مقاله جدید چند نكته ساده اما موثر را توصیه كرده است كه به بهبود و كاهش این نوع از كمردردها كمك می‌كند:

-‌ از قرارگرفتن و وضعیت‌ها یا انجام فعالیتهایی كه موجب ایجاد یا افزایش كمردرد می‌شوند پرهیز كنید، در صورت نیاز می‌توانید برای تسكین درد از كیسه یخ استفاده كنید و فقط وقتی كه واقعا احتیاج دارید از مسكن استفاده كنید. بیشتر كمردردها با ادامه فعالیتهای متعادل و سبك بهبود پیدا می‌كنند.

-‌ وقتی درد كمرتان تا حدی كاهش یافت می‌توانید از تمرینات استقامتی ساده برای ناحیه شكم، كمر و پاها همراه با حركات كششی استفاده كنید. ورزش نه تنها درد شما را تسكین می‌دهد بلكه از آسیب دیدگی مجدد نیز جلوگیری می‌كند.

- به یاد داشته باشید پس از بهبود كمردرد باید فعالیتهای خود را به تدریج شروع كرده و سطح آنها را به آرامی افزایش دهید. تحرك خیلی كم موجب از دست رفتن انعطاف‌پذیری، مقاومت و توان این قسمت از بدن و در نهایت بروز مجدد درد می‌شود.

- از خوابیدن روی شكم پرهیز كنید چون وقتی به این وضعیت می‌خوابید شكمتان به سمت زمین می‌افتد و در نتیجه كمر حالت قوسی پیدا می‌كند كه این امر موجب افزایش گودی كمر و بروز درد می‌شود. خوابیدن به پشت و روی كمر هم به همین نحو ناراحت كننده و مضر است. بنابراین كارشناسان توصیه می‌كنند كه به پهلوها بخوابید و پاهایتان را از قسمت زانو اندكی خم كنید. در این وضعیت فشار روی ستون فقرات ناشی از كشیدگی گودی كمر به حداقل می‌رسد. همچنین می‌توانید در حالت نشسته زیر زانوهای خود یك بالشتك قرار دهید. با این كار ران‌ها به سمت بالا می‌آیند، گودی كمر كمتر می‌شود و فشاردر این ناحیه كاهش پیدا می‌كند.

- به نحوه نشستن و ایستادن خود نیز دقت داشته باشید. چون قرار گرفتن در یك وضعیت بد نشسته یا ایستاده از عوامل اصلی دردكمر است. موقع نشستن قوز نكنید و موقع ایستادن خم نشوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha