حذف یارانه شیر به عنوان یك كالای كلیدی و مورد نیاز كودكان و سالمندان كاملا نادرست است و عوارض جبران ناپذیری بر جای می گذارد.

سلامت نیوز : حذف یارانه شیر به عنوان یك كالای كلیدی و مورد نیاز كودكان و سالمندان كاملا نادرست است و عوارض جبران ناپذیری بر جای می گذارد.
دكتر مسعود كیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: همیشه گفتیم كه حذف یارانه زمانی خوب و مفید است كه یك چتر حمایتی در پی آن باشد؛ اما متاسفانه حذف یارانه شیر به عنوان یك كالای كلیدی درست نیست و نباید شامل شیر می شد.

وی گفت:‌ این چتر حمایتی برای افراد آسیب پذیر از جمله كودكان و سالمندان باید رعایت شود زیرا شیر یك ماده غذایی است كه افراد تا 100 سالگی به آن نیاز دارند به ویژه سالمندان كه بیشتر در معرض پوكی استخوان هستند و باید روزانه چندین لیوان شیر مصرف كنند و وقتی می بینیم كه مردم از ساعت 5 صبح در صف شیر می ایستند این خود گواه این ادعا است كه به شیر نیاز شدید دارند.

كیمیاگر تصریح كرد:‌ شیر بهترین منبع كلسیم است و هیچ ماده غذایی پیدا نمی كنیم كه 150 كالری داشته باشد و به ازای هر كالری 2 میلی گرم كلسیم به بدن برساند و این مقدار كلسیم به سرعت جذب بدن می شود در حالی كه این جذب كلسیم در سایر منابع غذایی به این خوبی جذب نمی شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha