سلامت نیوز : درپی فوت یک خانم 77 ساله در اثر افتادن از تخت، اظهارات کادر بیمارستان و همراهان بیمار متنافص است که نمی توان به طور کامل صحت و سقم آن را بررسی کرد.

دکتر حسین علی عبدالصالحی معاونت برنامه ریزی و توسعه بیمارستان 5 آذر استان گلستان در خصوص فوت خانم 77 ساله در اثر افتادن از تخت اورژانس در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: خانم آمنه قره قاشی یک مورد نارسایی قلبی تنفسی بوده است که سابقه سه بار بستری در این بیمارستان را داشته اند. در تاریخ 23 خرداد ماه امسال بعد از بستری، تشخیص آنژیوگرافی داده شده ولی به دلیل موافقت نکردن فرزندان ایشان با رضایت شخص ایشان از بیمارستان مرخص شد.

وی با بیان اینکه این خانم دوباره در تاریخ پنج تیر ساعت 9:44 دقیقه به بیمارستان مراجعه کردند، گفت: ایشان به دلیل آرتیمی به دستور پزشک اورژانس در بخش ورژانس بستری شدند. نوار قلب، آنژیوکت و آزمایش های مربوطه اعلام شد به دستور پزشک ایشان استراحت مطلق شدند و روی تخت اورژانس که حفاظ ایمنی داشته اند تحت نظر بودند.

عبدالصالحی در ادامه با اشاره به این که دو پسر این خانم همراه ایشان بودند اظهار داشت: با توجه به اینکه پرستار تاکید کرده بود كه خانم تنها نباشند در یک لحظه که همراهان این بیمار درکنارش نبودند ایشان از تخت می افتند و تلاش های پزشکان جواب نمی دهند و ایشان فوت می کنند.

وی عنوان کرد: بعد از افتادن ایشان از سر ایشان سی تی اسکن انجام شد و هیچ نوع علایمی مبنی بر شکستنگی جمجمه و خونریزی جمجمه دیده نشده و در گواهی فوت علت مرگ ایست قلبی تنفس عنوان شده است.

معاونت برنامه ریزی و توسعه بیمارستان 5 آذر در پاسخ به این که فرزندان این بیمار فرسوده بودن تجهیزات و نداشتن حفاظ امینی را علت فوت مادرشان عنوان کرده اند موضع گیری کرد و گفت: در حال حاضر هیچ نوع تخت یا تجهیزات فرسوده در این بیمارستان وجود ندارد و سال گذشته 2 میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان خریداری شده است حتی سال گذشته 100 تخت این بیمارستان که زیاد فرسوده نبوده و قابل استفاده بوده است را از سرویس دهی خارج کردیم.

این اظهارات در حالی است که فرزندان این بیمار نظرات متفاوتی دارند و نبود حفاظ ایمنی دور تخت مادرشان را علت فوت مادرشان می دانند به هر حال به رغم نظرات متفاوت دو طرف صحت و سقم این مسئله را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha