عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در واکنش به پیشنهاد یکی از نمایندگان سابق مجلس مبنی بر لغو تعطیلات پیش رو، اظهار کرد: دلیلی ندارد که تعطیلی بر داشته شود بلکه نباید بگذارند مردم به مسافرت بروند و سختگیری‌ها را افزایش دهند، چرا که ممکن است عده‌ای با وجود برداشتن تعطیلی باز هم به مسافرت بروند و بهتر است جاده‌ها بسته شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: جاده ها باید بسته شوند

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در واکنش به پیشنهاد یکی از نمایندگان سابق مجلس مبنی بر لغو تعطیلات پیش رو، اظهار کرد: دلیلی ندارد که تعطیلی بر داشته شود بلکه نباید بگذارند مردم به مسافرت بروند و سختگیری‌ها را افزایش دهند، چرا که ممکن است عده‌ای با وجود برداشتن تعطیلی باز هم به مسافرت بروند و بهتر است جاده‌ها بسته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، از دیروز تا امروز ۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۳ هزار و ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۶ هزار و ۲۵۳ نفر رسید.


علاوه بر این، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در واکنش به وضعیت بحرانی کرونا در کشور می گوید: ایجاد محدودیت‌ها در چنین شرایطی لازم است چرا که در حال حاضر تجمعات و مسافرت‌ها موجب شده که با چنین وضعیت اسفناکی رو به رو شویم.


وی ادامه می‌دهد: به نظر من باید سختگیری‌ها افزایش یابد و جاده‌ها بسته شود تا مردم به مسافرت نروند چرا که متاسفانه عده‌ای از مردم از اوضاع بی خبرند و تا گرفتار نشوند متوجه شرایط نمی‌شوند.


محرز ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است و تعدادی از بیماران بد حال پشت در بیمارستان‌ها منتظر پذیرش هستند، می افزاید: برای جلوگیری از بروز فاجعه در درجه اول مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دولت هم باید در این خصوص سختگیری کند تا اگر تعدادی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت هستند، دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن تاکید بر اینکه اوضاع کشور در زمینه شیوع ویروس کرونا بسیار خراب است، متذکر می‌شود: در طول این ۹ ماه بعد از شیوع ویروس کرونا با چنین وضعیتی مواجه نبودیم و هیچ وقت شرایط اینگونه نبوده است.


این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در واکنش به پیشنهاد یکی از نمایندگان سابق مجلس مبنی بر لغو تعطیلات پیش رو، بیان می‌کند: دلیلی ندارد که تعطیلی بر داشته شود بلکه نباید بگذارند مردم به مسافرت بروند و سختگیری‌ها را افزایش دهند، چرا که ممکن است عده‌ای با وجود برداشتن تعطیلی باز هم به مسافرت بروند و بهتر است جاده‌ها بسته شود.


وی در مورد تاثیر اعمال جریمه‌های کرونایی در کنترل این بیماری می افزاید: تنها راهی که در دنیای غرب توانسته است مردم را به رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی وادارکند، اعمال جریمه و ایجاد محدودیت بوده است و به عنوان نمونه در ترکیه این تصمیم توانست این بیماری را تا حدی در این کشور، کنترل کند.


محرز توضیح می‌دهد: ما هم باید سختگیری‌ها را افزایش دهیم چرا که ۹ ماه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرصت داده شد و با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم این نکات را رعایت می‌کنند، بی تفاوتی عده کمی از مردم موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا شده است به ویژه در حال حاضر که قدرت انتقال ویروس افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha