رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: متخصصان بیهوشی خط اول درگیری با کرونا هستند و ۱۳ نفر از این متخصصان در حین خدمت رسانی به بیماران جان خود را از دست دادند.

۱۳ متخصص بیهوشی در خدمت به بیماران کرونا جان باختند

سلامت نیوز: رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: متخصصان بیهوشی خط اول درگیری با کرونا هستند و ۱۳ نفر از این متخصصان در حین خدمت رسانی به بیماران جان خود را از دست دادند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا سلیمی در آیین رونمایی از تمبر یاد بود شهدای سلامت انجمن متخصصان بیهوشی ایران افزود: فشار کاری که کادر درمان در شرایط کرونایی تجربه می کنند بسیار سخت و وضعیت بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ ها نگران کننده است.


وی اظهار داشت: وضعیت بخش‌های مراقبت های ویژه نامناسب است. اغلب تخت‌ها پر از بیماران مبتلا به کرونا است و بسیاری از بیماران در انتظار تخت هستند در حالی که کادر درمان خسته است و رمق ماه‌های قبل را ندارند.


سلیمی با بیان اینکه پروتکل واحد درمانی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در جنگ با کرونا، نیاز به وحدت رویه در مسیر درمان وجود دارد و مردم باید به فکر کادر درمان باشند.


رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران تصریح کرد: هنوز محل استراحت و غذاخوری همکاران در بیمارستان ها دچار نواقصی است که با اصلاح آنها می توان از شدت فشار کاری آنها کم کرد و حفاظت فیزیکی از پرسنل کادر درمان در جهت گردش کار در بیمارستان ها، یکی دیگر از موضوعاتی است که بابد مورد توجه قرار گیرد.


سلیمی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر کرونا در کشور گفت: با ریشه یابی علل این مساله می توان راهکارهایی را ارائه داد و خستگی و فرسایش همکاران پزشک از جمله متخصصان بیهوشی، استرس های جمعی، اشکال درگردش کاری بیمارستان ها از جمله نواقصی است که باید برای مرتفع کردن آن ها چاره اندیشی شود
وی به تشکیل کمیته ایبا پیشکسوتان رشته بیهوشی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم این کمیته بتواند چرایی افزایش مرگ و میر متخصصان بیهوشی را ریشه یابی کرده و با بررسی نواقص موجود راهکارهایی را برای کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha