شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 30131
سلامت نیوز : مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی كشور گفت: سازمان تامین اجتماعی تصمیم دارد تا با فراهم كردن زمینه‌های لازم در قالب تفاهمنامه‌هایی، پوشش بیمه‌های تكمیلی به صورت كشوری اجرا شود.

رحمت‌الله حافظی امروز در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: كانون‌های بیمه بازنشستگی مسئولیت پوشش بیمه تكمیلی بازنشسته‌ها را بر عهده دارند اما عدم همكاری سازمان با این كانون‌ها در سال‌های 88 و 89 دغدغه‌هایی را به وجود آورده بود.
حافظی افزود: برای رفع بخشی از این مشكلات تصمیم گرفتیم تا قسمتی از حقوق بازنشسته‌ها كسر شود و در اختیار كانون‌ها قرار گیرد.
وی تصریح كرد: با بررسی‌های انجام شده معلوم شد كه اگر پوشش بیمه تكمیلی به صورت كشوری و متمركز صورت گیرد، منافع بیشتری از جمله كاهش سرانه‌ پرداختی برای هر بازنشسته را برای بازنشسته‌ها به همراه دارد.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی كشور گفت: این در حالی است كه در بیشتر نقاط كشور در كانون‌ها به صورت موردی بیمه تكمیلی قرارداد بسته می‌شود.
حافظی افزود: در این راستا، سازمان تامین اجتماعی تصمیم دارد تا با فراهم كردن زمینه‌های لازم از ابتدای شش ماهه دوم سال جاری در قالب تفاهمنامه‌هایی پوشش بیمه‌های تكمیلی به صورت كشوری اجرا شود.
وی تصریح كرد: سفرهای استانی با یك تیم جدید در مجموعه تأمین اجتماعی آغاز به كار كرده و این سفرهای استانی عمدتا با هدف رسیدگی میدانی به مشكلات بیمه‌ای و درمانی سازمان در سطح كشور شكل گرفته است.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی كشور گفت: قبل از سفر تیم‌های كارشناسی اعزام می‌شوند و گزارش تهیه می‌كنند و در طول سفر نیز معاونان سازمان تأمین اجتماعی به همه شهرستان‌های مورد نظر اعزام می‌شوند و از تمام شعب و مراكز درمانی بازدید خواهند داشت.
حافظی افزود: همچنین در این سفرها با نماینده ولی‏فقیه در مراكز استان‌ها، استانداران برای پیگیری وصول مطالبات و ایجاد تسهیلات برای كارفرمایان در راستای پرداخت بدهی‌های معوق آنها، كانون‌های بازنشسته و نیز نماینده‌های شورا اسلامی نشست‌هایی خواهیم داشت.
وی تصریح كرد: از سوی دیگر سعی داریم تا در این سفرها، دیداری با پرسنل و مدیران عامل بدون حضور مدیران استانی داشته باشیم و گزارش عملكردها را در ماه‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی كشور گفت: علاوه بر این، بازدید از مجموعه‌های اقتصادی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی نیز در دستور كار سفرهای استانی قرار می‌گیرد.
حافظی افزود: در استان سمنان، شركت املاح معدنی وجود دارد كه 80 درصد از سهام آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی بوده و در بازدیدی كه از این مجموعه به عمل آمد، در كل مجموعه موفق و كارآمدی در استان است.
وی تصریح كرد: در دیداری كه با استاندار سمنان داشتیم برای پیگیری معوق‌های كارفرمایان و ایجاد اقساط تا سقف 60 قسط نیز برای تسهیل در امور در نظر گرفته شد.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی كشور گفت: جلسه‌ای با عنوان "شورای اداری " در انتهای سفر با حضور تمام اعضای شعب و مراكز درمانی در سراسر استان و نیز مدیران و معاونان ستادی سازمان تأمین اجتماعی استان‌ها برگزار می‌شود.
حافظی افزود: در این جلسه بر اساس بازدیدها و گزارش عملكردها در طول سفر برای رفع مشكلات برنامه‏ریزی می‌كنیم و در واقع این جلسه مبنای مصوبات سفرها را تشكیل می‌دهد.
وی تصریح كرد: مصوبات سفرها یك هفته بعد از سفر به سازمان تأمین اجتماعی مراكز استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا در مراحل بعدی اجرای آنها در دستور كار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha