احترام متقابل به شخصیت همسر و ایجاد ارتباط کلامی و عاطفی از مهمترین اصول داشتن یک زندگی خوشبخت و موفق است

سلامت نیوز : احترام متقابل به شخصیت همسر و ایجاد ارتباط کلامی و عاطفی از مهمترین اصول داشتن یک زندگی خوشبخت و موفق  است .
دکتر پیمان هاشمیان  عضو مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری این دانشگاه با اشاره به اینکه خانواده نهادی مقدس است و باید برای تحکیم بنیان های آن تلاش کرد، اظهار داشت: حامی و پشتیبان بودن برای همسر ، همدلی ، راستگویی ،عفو و گذشت ، مثبت اندیش بودن ، کاهش سطح توقعات و قدرشناسی از دیگر راهکارها برای یک زندگی آرام و خوشبخت است .
استادیار گروه روانپزشکی این دانشگاه افزود: اگر نگاهمان به همسر، نگاهی عمیق و واقع بینانه ، و نگرشمان به زندگی، نگرشی الهی و انسانی، مبتنی بر احترام و گذشت و عشق و ایثار باشد، طعم شیرین و لذت بخش زندگی، سالیان دراز در کام زوجین خواهد ماند.
این فوق تخصص روانپزشکی صبر و بردباری ، جلوگیری از مقابله به مثل ، رعایت آراستگی و نظافت ، خوش قولی ، مهربانی کردن ، تحسین رفتارهای درست همسر و صحبت کردن به جای قهر کردن را از دیگر راه کارها برای داشتن یک زندگی خوشبخت برشمرد .
وی افزود: برخی اختلاف نظرها و تفاوت سلیقه ها، ممکن است زندگی زناشویی را دچار مخاطراتی کند که  هر چقدر فهم، درک، گذشت، بینش طرفین بیشتر باشد، قدرت و توان مقابله و رویارویی آنان با حوادث و ناملایمات و اختلافات بیشتر می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha