سازمان ملل در گزارش جدیدی اعلام كرد: 11 سال پس از پذیرفتن و بكار بستن اهداف توسعه هزاره، بالاخره شاهد كاهش 50 درصد نرخ مرگ و میر مادران در جنوب آسیا شده‌ایم.

سلامت نیوز : سازمان ملل در گزارش جدیدی اعلام كرد: 11 سال پس از پذیرفتن و بكار بستن اهداف توسعه هزاره، بالاخره شاهد كاهش 50 درصد نرخ مرگ و میر مادران در جنوب آسیا شده‌ایم.

به گزارش  ایسنا، در سال 2000 میلادی، طرح اهداف توسعه هزاره از سوی سران جهان پذیرفته شد. این طرح شامل مجموعه‌ای از اهداف برای كاهش جهانی فقر و بهبود استانداردهای زندگی تا سال 2015 بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بین سالهای 1990 تا 2008، آمار مرگ و میر مادران در كشورهای جنوب آسیا شامل بنگلادش، هند، سری‌لانكا، پاكستان، بوتان، نپال و افغانستان 53 درصد كاهش یافت اما با این حال منطقه جنوب آسیا هنوز به لحاظ تغذیه و بهداشت و تساوی جنسیتی در این رقابت عقب مانده بود.

كشور هند تلاش كرد كه شمار مرگ و میر مادران در زمان وضع حمل را تا 17 درصد كاهش دهد اما هنوز با اهداف توسعه هزاره سازمان ملل فاصله دارد.

در این گزارش آمده است كه تغذیه بد و عدم تساوی جنسیت از مهمترین موضوعات نگران كننده در منطقه جنوب آسیا هستند. بعلاوه با وجود پیشرفت‌های اخیر هنوز كودكان در این منطقه بیش از هر نقطه دیگری در جهان با بحران سوء تغذیه مواجه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha