دبیر انجمن سكته‌ مغزی ایران گفت: آغاز سن شیوع سكته مغزی در ایران 40 سالگی است.‌فشارهای روحی بر بروز سكته‌ مغزی تأثیر مستقیم ندارند ولی باعث افزایش فشار خون شده و در بیماران مبتلا به دیابت منجر به سكته‌های مغزی می‌شود.

سلامت نیوز : دبیر انجمن سكته‌ مغزی ایران گفت: آغاز سن شیوع سكته مغزی در ایران 40 سالگی است.‌فشارهای روحی بر بروز سكته‌ مغزی تأثیر مستقیم ندارند ولی باعث افزایش فشار خون شده و در بیماران مبتلا به دیابت منجر به سكته‌های مغزی می‌شود.

مژده قبائی در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به آمارهای انجمن جهانی سكته‌ مغزی اظهار داشت: بر اساس این آمار از هر 6 نفر در جهان یك نفر در طول عمر خود دچار سكته مغزی می‌شود.

وی سكته‌های مغزی را حاصل اختلال در یكی از این شریان‌ها یا وریدهایی كه خون را به سمت قلب برمی‌گرداند، دانست و افزود: وریدها وقتی بسته می‌شود كه گردش خون در ورید كم باشد، وریدها معمولاً گردش خون كمتری نسبت به شریان‌ها دارند بنابراین اگر تحرك و ورزش مناسب صورت گرفته و گردش خون سریع‌تر انجام شود، بسته شدن ورید‌ها به حداقل خواهد ‌رسید.

دبیر انجمن سكته‌ مغزی ایران تصریح كرد: سكته‌های مغزی بیشتر به دلیل تغییر در سبك زندگی است بنابراین ما باید مردم را نسبت به این موضوع حساس كنیم، شیوع استفاده از هورمون‌ها، تغییرات در آب و هوا و گرم شدن هوا، شانس بسته شده وریدها را افزایش می‌دهد.

وی گرمای هوا و گرفتن روزه بدون رعایت اصول تغذیه‌ای در وعده‌های سحر و افطار را نیز از دیگر عوامل سكته مغزی دانست و گفت: تجویز داروهای هورمونی به جوانانی كه از جوش‌های صورت رنج می‌برند همچنین استفاده بانوان از قرص‌های هورمونی خصوصاً LDو HD حتی به ‌اندازه یك قرص آنان را مستعد ابتلا به بیماری‌های ژنتیكی و سكته مغزی می‌كند.

قبائی ادامه داد: یكی دیگر از دلایل ابتلا به سكته‌های مغزی، عفونت است كه در این خصوص، جوانانی كه روی بینی و صورت خود جوش دارند، باید از دستكاری این جوش‌ها پرهیز كنند.

وی تأكید كرد: فشارهای روحی بر ابتلای افراد به سكته‌ مغزی تأثیر مستقیم ندارند ولی باعث افزایش فشار خون شده و در بیماران مبتلا به دیابت منجر به سكته‌های مغزی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، آغاز سكته‌ مغزی را از 40 سالگی دانست و افزود: از 60 تا 70 سالگی این سكته‌ها شدت یافته و مردان را بیشتر درگیر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha