عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت‌: فروش كلیه از سوی دختران در كشور صحت دارد ولی آماری از میزان و كیفیت بازار خرید و فروش كلیه در كشور وجود ندارد.

سلامت نیوز: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت‌: فروش كلیه از سوی دختران در كشور صحت دارد ولی آماری از میزان و كیفیت بازار خرید و فروش كلیه در كشور وجود ندارد.

امیر حسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متاسفانه به علت فقر و به خصوص در خانواده‌های بد سرپرست مثل خانواده‌هایی كه پدر معتاد دارند موضوع فروش كلیه دیده می‌شود.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله فاكر رئیس قبلی كیسیون اصل 90 قبلی اشاره كرده بود كه پرونده‌هایی در این زمینه وجود دارد كه منجر به فروش كلیه شده است.

قاضی‌زاده تصریح كرد: یارانه‌های كه برخی از موسسات خیریه مانند بنیاد امور بیماری‌های خاص به اهداءكننده برای تقدیر می‌دهد به نوعی فروختن كلیه محسوب می‌شود و متاسفانه جریان فروش كلیه دختران در كشور وجود دارد.

وی با بیان اینكه در حد كافی مرگ مغزی در كشور كه داوطلب اهدای عضو باشند وجود ندارد یادآور شد: نداشتن هم گروه خونی در خانواده از دلایل این كار محسوب می‌شود و از طرفی متاسفانه بیماری‌های كلیوی در كشور به شدت به علت گسترش دیابت در حال افزایش است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع ایجاد بازار مجازی كاذب و سیاه و فروش كلیه صحت دارد اما آماری از میزان آن در دسترسی نیست.

وی گفت: فرهنگ سازی برای اهدای عضو و مشاركت دادن خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی برای اهدای كلیه مبارزه با فقر، اعتیاد و طلاق از راهكارهای حل این مسئله است همچنین باید فقر فرهنگی حل شود تا استثمار فرزندان صورت نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha