یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

گروه‌های پرخطر از تردد غیر ضروری در پایتخت بپرهیزند! / آغاز بارش‌ها از سه‌شنبه

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۳ روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌گردد و این سکون نسبی هوا موجب می‌شود که در کلان شهر‌ها و شهر‌های صنعتی با انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات اولیه روز مواجه باشیم.


وی ضمن اشاره به اینکه بیشتر نقاط کشور با افزایش نسبی دما همراه هستند، ادامه داد: امروز برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سبب خیزش گرد‌وخاک گردد.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر سه‌شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش دما، بارش‌باران و وزش باد در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل آغاز می‌شود، اظهار کرد: روز چهارشنبه در سواحل شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، کاهش دما، وزش باد و احتمال رعد‌وبرق وجود دارد.


وی با اشاره اینکه پنجشنبه این بارش‌ها به صورت پراکنده در این مناطق و نقاطی از خراسان شمالی رخ می‌دهد، درخصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران طی ۳ روز آینده صاف است و این شهر به ویژه در ساعات اولیه صبح غبار محلی دارد و توصیه می‌شود همه افراد به ویژه کودکان، افراد مسن، بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند.


نقشینه افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه فردا ۲۴ و پس فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه دمای آن هم در شمیرانات ۹ و برای مهرآباد ۱۴ درجه پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha