سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: تبلیغات محصولات بهداشتی در ماهواره‌ها به هیچوجه مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و در مورد رسانه‌های داخلی نیز اگر وزارت ارشاد نظارت كند تا محصولات بدون مجوز وزارت بهداشت تبلیغ نشوند این مسائل حل می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس  درباره تبلیغات محصولات بهداشتی در شبكه‌های ماهواره‌ای گفت: محصولات بهداشتی تبلیغ‌شده در شبكه‌های ماهواره‌ای مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و فقط محصولاتی مورد تأیید وزارت بهداشت است كه لوگوی این وزارتخانه بر روی آن وجود داشته باشد. بارها درباره این موضوع اعلام كردیم كه این تبلیغات خلاف علم است و عوارض زیادی برای مردم دارد.

وی در خصوص چاپ آگهی‌هایی در جراید، فقط با ذكر یك تلفن اظهار داشت: طی مكاتباتی از وزیر ارشاد خواستم كه به تمام مطبوعات اعلام كند قبل از درج هرگونه آگهی از محصولات بهداشتی، از داشتن مجوزهای لازم وزارت بهداشت برای آن محصول اطمینان حاصل كنند.

وزیر بهداشت افزود: اگر وزیر ارشاد و دستگاه‌های مربوطه كه بر كار مطبوعات و رسانه‌های مكتوب نظارت دارند، به این موضوع عمل كنند، به طور حتم دیگر شاهد این‌گونه مسائل نخواهیم بود و مردم از دچار شدن به عوارض استفاده از این‌گونه محصولات در امان خواهند بود.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا وزارت بهداشت قصد برخورد با افرادی كه مدعی داشتن مجوز برای محصولاتشان هستند را دارد یا خیر، ‌گفت: به هیچ وجه محصولاتی كه در شبكه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و آنچه كه در نشریات داخلی تبلیغ می‌شود، اگر مجوز وزارت بهداشت داشته باشد، لوگوی وزارت بهداشت بر روی آنها وجود دارد.

وحید دستجردی خاطرنشان كرد: در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است و اشخاص متخلف مورد پیگرد قانونی از سوی وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت.

وی با اعلام شماره تلفن 09678از مردم خواست تا شكایات خود را در این زمینه از طریق این شماره تلفن به اطلاع وزارت بهداشت برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha