یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 30157
سلامت نیوز : دكتر علی عبده كلاه چی در گفت و گو با ایرنا درباره بیماری های قلبی ناشی از افزایش فشار خون، افزود: حدود 90 درصد فشار خون، بدون علت و در اثر افزایش سن ایجاد می شود كه فشار خون اولیه است.
وی ادامه داد: علت 10 درصد بروز فشار خون مشخص است كه فشار خون ثانویه نامیده می شود.
این متخصص قلب و عروق افزود: تنگی رگ كلیه، پركاری غده فوق كلیوی، پركاری و یا كم كاری تیروئید از علت های ثانویه فشار خون است.
عبده كلاه چی اضافه كرد: تفاوت بین فشارخون های اولیه و ثانویه در این است كه با تشخیص علت بروز فشار خون، این بیماری درمان خواهد شد اما در صورتی كه فشار خون بدون دلیل و در اثر افزایش سن باشد فرد باید تا پایان عمر از قرص استفاده كند.
وی ادامه داد: افرادی كه در اثر افزایش سن، دچار فشار خون و سپس بیماری قلبی می شوند باید قرص های مربوط به این دو بیماری را استفاده كنند البته قرص هایی وجود دارد كه مصرف آن، همزمان فشار خون و بیماری قلبی را تسكین می دهد.
كلاه چی به عوارض قلبی فشار خون اشاره كرد و گفت: فشار خون سبب می شود كه استرس به سیستم قلبی و عروقی وارد آید و در نتیجه عضله قلب ضخیم شود كه این مساله پیامدهایی از جمله نامنظم شدن ریتم قلبی، نارسایی قلبی، تنگی عروق قلب و مشكلات دریچه ای قلب را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha