حسین دژاکام گفت: متاسفانه این روزها زوجین برای افزایش توانایی جنسی و بهبود کیفیت رابطه زناشویی اقدام به مصرف شیشه می‌کنند.

افزایش مصرف شیشه توسط زوجین برای افزایش توانایی جنسی

سلامت نیوز: حسین دژاکام گفت: متاسفانه این روزها زوجین برای افزایش توانایی جنسی و بهبود کیفیت رابطه زناشویی اقدام به مصرف شیشه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که داشتن شوهر معتاد به همراه دارد، این است که ممکن است زن هم به مصرف مواد مخدر روی بیاورد درواقع بررسی‌ها نشان می‌دهد برخلاف گذشته که زنان همسرانشان را ترغیب می‌کردند اعتیاد را ترک کنند، این روزها خودشان پای بساط نشسته و هر دو بایکدیگر موادمخدر مصرف می‌کنند.

حسین دژاکام، مدیرعامل جمعیت کنگره 60 با اشاره به روی آوردن زنان به اعتیاد توسط شوهرشان گفت:  آمار دقیقی از آنجایی که بسیاری از این موارد پنهان است در دست نیست اما باتوجه به شواهد و قرائن می‌توان گفت بالغ بر 90 درصد مصرف‌کنندگان در خانواده گرفتار می شوند.

او افزود: هر مصرف‌کننده یک معلم نیاز دارد به‌همین دلیل عموما زنان معتاد از طریق پدر، برادر، شوهر و سایر اعضای خانواده به مصرف مواد مخدر روی آوردند.

دژاکام تصریح کرد: البته روی آوردن به اعتیاد و مواد مخدر توسط زنان، همیشه عمدی نیست یعنی اینگونه نیست که بگوییم مردها از روی عمد، قصد و با برنامه ریزی همسرشان را معتاد می‌کنند چراکه گاهی اوقات زنان برای تسکین دردهای خود مانند کمردرد، دندان درد و... توسط همسرشان به مصرف تریاک و مواد مخدر دیگر تشویق می‌شوند و گرفتار این آسیب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت کنگره 60 با بیان اینکه این موضوع همیشه وجود داشته است، گفت: متاسفانه روی آوردن به اعتیاد توسط زنان با تشویق همسرشان همیشه وجود داشته و اتفاق تازه‌ای نیست، همانطور که اشاره کردم در گذشته هم زنان به دلیل عدم آگاهی و صرفا مسائل درمانی به اعتیاد روی می‌آورند اما امروزه انگیزه‌ها تغییر پیدا کرده است.

دژاکام از مصرف شیشه توسط زوجین خبر داد و افزود: متاسفانه این روزها زوجین برای افزایش توانایی جنسی و بهبود کیفیت رابطه زناشویی اقدام به مصرف شیشه می‌کنند و ما شاهد افزایش این موضوع در جامعه هستیم که نگران کننده است.

او تاکید کرد: چه از لحاظ پزشکی تاثیر شیشه بر این موضوع تایید شود چه نشود، به هرحال در جامعه وجود دارد و وقتی یک زوج تاثیر مثبت آن را ببیند به کسی دیگر معرفی می‌کند چرا که هیچکس بیهوده مواد مخدر مصرف نمی‌کند و حتما برای آن دلیل دارد اما درنهایت پس از استفاده و افتادن در دام اعتیاد، دیگر نمی‌تواند از آن رهایی پیدا کند و بعدها آسیب‌های فراوانی برای او ایجاد می‌شود.

دژاکام با اشاره به دلایل دیگر روی آوردن زنان به اعتیاد بیان کرد: یکی دیگر از دلایلی که زنان به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند تحصیل یا به عبارتی دوپینگ کردن برای درس خواندن است که این موضوع بین جوانان دانشجو بسیار رواج دارد.

این کارشناس حوزه اعتیاد افزود: اگر پای درد و دل زنان مصرف کننده بنشینی هرکدام دلایل متعددی برای روی آوردن به اعتیاد دارند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد وجود یک فرد مصرف کننده در خانواده و سپس تاثیر درمانی و تحصیلی عمده دلایل را تشکیل می‌دهند و تقریبا بین تعداد زیادی مشترک است.

دژاکام در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در فرهنگ ما جا افتاده هر خانمی که مصرف کننده باشد حتما دارای فساد اخلاقی هم است درصورتی که اصلا اینگونه نیست و حتی اکثر آنها پایبند به اخلاق و خانواده هستند اما به دلایل متفاوت درگیر اعتیاد شده‌اند بنابراین اگر این نگاه بد و منفی از روی زنان مصرف کننده برداشته نشود، درمان این افراد بسیار دشوار خواهد شد.

این کارشناس اعتیاد در پایان با اشاره به تغییر نگاه منفی نسبت به زنان معتاد گفت: متاسفانه در بسیاری از این مواقع زنان به دلیل فرار از این نگاه حاضر نیستند به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه کنند و درمان برای آنها تبدیل به یک شکنجه‌گاه می‌شود پس باید این مسئله فرهنگسازی شود تا اگر زنی هم به دام اعتیاد افتاد با خیال راحت وارد کمپ شود و مصرف مواد مخدر را برای همیشه کنار بگذارد و به زندگی عادی بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha