سلامت نیوز : رئیس دانشكده سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از ایجاد رشته سلامت، ایمنی و محیط زیست در مقطع كارشناسی ارشد برای نخستین‌بار در كشور خبر داد.

رضا خانی جزنی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رشته سلامت، ایمنی و محیط زیست در مقطع كارشناسی ارشد در دانشكده سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برای نخستین‌بار در كشور در راستای مدیریت یكپارچه در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست و هماهنگی بیشتر در امر پیشگیری و همچنین كاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه چه زمانی ایجاد و پذیرش رشته سلامت، ایمنی و محیط زیست در مقطع كارشناسی ارشد عملیاتی می‌شود، گفت: امیدواریم تا اواخر مرداد امسال ابلاغ این رشته صورت پذیرد زیرا ضرورت این رشته به تصویب رسیده است و امیدواریم بتوانیم از ورودی‌های امسال یا سال آینده دانشجو پذیرش كنیم.

خانی جزنی در پاسخ به این پرسش كه ضرورت ایجاد رشته سلامت، ایمنی و محیط زیست در مقطع كارشناسی ارشد چیست، تصریح كرد: در گذشته برای این رشته باید دانشجویان به خارج از كشور عزیمت می‌كردند و به دلیل ورود رشته های بین رشته‌ای از جمله بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، مهندسی صنایع گرایش ایمنی صنعتی و همچنین نیاز صنایع بزرگ ایجاد رشته سلامت، ایمنی و محیط زیست در مقطع كارشناسی ارشد در كشور ضروری است.

رئیس دانشكده سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: رشته سلامت، ایمنی و محیط زیست در دنیا رشته جوانی به حساب می‌آید و در حدود 10 سال است كه به صورت رشته دانشگاهی درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha