سلامت نیوز: یك متخصص قلب و عروق گفت: فصل تابستان در كاهش وزن هیچ تاثیری ندارد و با پیاده‌روی در هوای گرم تنها آب مورد نیاز بدن از بین می‌رود.

دكتر شهلا مجیدی درگفت‌وگو با ایسنا خوزستان اظهار كرد:‌ پیاده‌روی مفید است اما در هوای گرم به دلیل این كه مقدار زیادی از آب مورد نیاز بدن از بین می‌رود این نوع پیاده‌روی می‌تواند ضرر هم داشته باشد.

وی تاكید كرد: افرادی كه بیماری قلبی دارند باید در ابتدای روز یا در شب پیاده‌روی كنند. در هوای گرم اصلا نباید پیاده‌روی كرد زیرا حتی اگر وزنی از دست برود، آن وزن ناشی از عرق كردن و از بین رفتن آب بدن است كه این امر باعث ایجاد اختلال در بدن می‌شود.

مجیدی گفت: پس از عرق كردن و كم‌ شدن وزن بدن همین كه شخص آب بخورد دوباره بدن به وزن قبلی خود باز می‌گردد زیرا بافت چربی از بین نرفته است.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان كرد: ‌آب شدن چربی بدن با سوزاندن كالری میسر می‌شود و ارتباطی با عرق كردن بدن ندارد. به طور طبیعی 60 درصد وزن بدن را آب تشكیل می‌دهد كه این میزان آب برای بدن لازم است.

وی ادامه داد: تصور بیشتر مردم از پیاده‌روی همان قدم زدن عادی است در حالی كه پیاده‌رویی كه برای قلب و عروق مفید است نوعی از پیاده‌روی بین راه رفتن و دویدن است كه "جاگینگ" نام دارد و با این نوع پیاده‌روی مقداری از كالری بدن سوزانده می‌شود. پیاده‌روی سبك وزن را پایین نمی‌آورد اما برای افراد با فشار خون بالا می‌تواند قلب و عروق را در شرایطی قرار دهد كه فشار خون این افراد كنترل شود.

مجیدی افزود: افراد چاق هم می‌توانند با پیاده‌روی فعالیت بدنی خود را بیشتر كنند اما باید از پیاده‌روی سبك شروع كنند و به تدریج آن را افزایش دهند تا به مرور فعالیت بدنی آنها افزایش یابد و باعث سوزاندن كالری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha