سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 301692

در بین تمرینات ورزشی به عضلاتتان اجازه دهید تا بازیابی شوند این کار به اندازه ی خود ورزش کردن مهم است.

سه ماده غذایی برای ترمیم سریع عضله

سلامت نیوز: در بین تمرینات ورزشی به عضلاتتان اجازه دهید تا بازیابی شوند این کار به اندازه ی خود ورزش کردن مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، بلاخره دلیلی وجود دارد که بعد از تمرینات کششی یک یا دو روز درد دارید. ورزش های سنگین باعث آسیب فیزیکی بافت ها می شوند و بدن شما به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد.

آسودگی بعد از ورزش یه این معنی نیست که روی تخت دراز بکشید و یک کاسه بستنی بخورید. این سه مکمل غذایی مفید برای عضله را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا سریع تر به ورزش برگردید.

با ویتامین ث کلاژن بسازید

 صبح ها با یک لیوان اب پرتقال کارتان را شروع کنید. ویتامین ث یرای ساخت کلاژن در بدن ضروری است. کلاژن پروتئینی است که به ترمیم سلول های پوستی، بافت های اسیب دیده، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی کمک می کند. برای اینکه عضلات به خوبی ترمیم شوند توصیه می شود روزانه 60 میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید.

خوشبختانه ویتامین ث در اشپزخانه تان کم نیست با نصف فنجان کلم بروکلی، یک فنجان طالبی یا یک پرتقال متوسط نیاز روزانه تان به ویتامین ث تامین می شود.

با ویتامین E گردش خون را تسریع کنید

ویتامین  E از بدن در مقابل انزیم کراتین فسفوکیناز حمایت می کند این انزیم پروتئینی است که زمانی که ورزش های سنگین انجام میدهید در خون ترشح می شود. زمانی که بدن اسیب می بیند سطح این انزیم افزایش می یابد. ویتامین  E گردش خون را افزایش می دهد و با این کار به بدن کمک می کند تا سریع تر از کراتین فسفو کیناز پاک شود.

15 میلی گرم (معادل 30 واحد) ویتامین E بعد از ورزشی که منجر به عرق کردن می شود، مصرف کنید تا عضلاتتان سریع تر بازیابی شود . یک فنجان اسفناج یک پنجم مقدار توصیه شده (15 میلی گرم) ویتامین E  است. ویتامین E در ذرت، اجیل، غلات و سبزیجاتی که برگ سبز دارند نیز وجود دارد.


با منیزیم از عضلاتتان مراقبت کنید

کمبود شدید منیزیم در بدن موجب تنش عضلانی، گرفتگی و اسپاسم می شود بنابراین عجیب نیست که این عنصر قلیایی در ترمیم عضلات نقش داشته باشد. منیزیم توانایی بدن را در ساخت پروتئین هایی که منجر به رشد عضلات شما می شوند افزایش می دهد.  منیزیم برای داشتن عضلات سالم و عملکرد مناسب عصب ضروری است.

چه بدنسازی کنید یا نه مقدار کمی منیزیم (320 میلی گرم دربرای زنان و 410 مبلی گرم برای مردان) می تواند سرعت رشد عضلات را افزایش دهد. نیاز منیزیم روزانه تان را با خوردن تخم کدو، اسفناج، سویا، تخم افتابگردان، لوبیای سیاه و ماهی ازاد و قزل الا  تامین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha