سلامت نیوز : مردم صفادشت ملارد كرج معتقدند اورژانس با تاخیر نیم ساعت تا 45 دقیقه سرصحنه حوادث حاضر می‌شود و به همین دلیل طی چند سال اخیر چندین نفر به همین علت فوت كردند.

به گزارش  فارس، رسیدن به موقع بر بالین بیمار از مهمترین وظایف اورژانس و نیروهای مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی است و هر چه این زمان كمتر باشد رسیدگی به بیمار و شانس زنده ماندن او بیشتر می‌شود.

برخی از مردم بخش صفادشت شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مطرح كردند كه در این شهرستان اورژانس معمولاً با تاخیر 45 دقیقه‌ای سر صحنه حاضر می‌شود.

* آمبولانس اوژانس در دو، سه كیلومتری ما هست اما نمی‌آید

احمدی یكی از شهروندان بخش صفادشت ملارد كرج می‌گوید: وقتی با اورژانس 115 بخش صفادشت تماس می‌گیریم در جواب می‌گویند كه با اورژانس ملارد تماس بگیرید تا اورژانس ملارد به ما دستور بدهد كه بیاییم و مصدوم را ببریم.

وی می‌افزاید: متأسفانه خودم شاهد بودم كه خانمی با تریلی تصادف كرده بود و نیم ساعت طول كشید تا اورژانس بیاید و متأسفانه این خانم فوت كرد.

احمدی می‌گوید: 5 سال است كه این مشكل در صفادشت وجود دارد و به نوعی تمام مسئولان از این مشكل باخبر هستند.

وی تصریح می‌كند: اورژانس در شهر است، نیرو، امكانات و آمبولانس هم دارد اما نمی‌آید.صفادشت زیر نظر شهرستان ملارد، استان تهران است و گاهی اوقات تا 45 دقیقه هم آمدن آمبولانس طول كشیده است.

*طوماری از شكایت مردم از اورژانس را به دفتر امام جمعه صفادشت دادیم

زارعی، شهروند دیگر این منطقه نیز در این زمینه می‌گوید: 3 هفته پیش یك نفر در خواب دچار شوك شده بود كه متأسفانه اورژانس دیر رسید و این فرد فوت كرد. این مشكل از مشكلات اساسی ما در صفادشت است كه متأسفانه چند سال است با آن درگیر هستیم.

وی می‌افزاید: وقتی با 115 تماس می‌گیریم می‌گویند باید از طرف ملارد به ما ابلاغ كنند كه به مأموریت بیاییم.

زارعی می‌گوید: متأسفانه صدای ما به جایی نمی‌رسد، این موضوع را خیلی پیگیری كرده‌ایم، طوماری هم در این زمینه به دفتر امام جمعه دادیم كه در این مورد است.

*دیركرد 45 دقیقه‌ای آمبولانس در صفادشت را پیگیری می‌كنیم

هاشمی رئیس مركز فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این مورد می‌گوید: اگر در این زمینه گزارش مستدلی وجود داشته باشد حتماً پیگیری می‌كینم.

وی می‌افزاید: منطقه صفادشت جزء برنامه‌های در حال گسترش ماست اما اینكه 45 دقیقه دیرتر آمبولانس بر سر صحنه حاضر شود قابل قبول نیست و تخلف محسوب می‌شود و این موضوع را در صورت واقعیت‌داشتن برخورد می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha