مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، از حذف دو میلیون و ۳۰۰ هزار دفترچه بیمه در طرح همپوشانی بیمه ای خبر داد.

حذف ۲.۳ میلیون همپوشانی بیمه ای/مشکل بیمه ها در ایران

سلامت نیوز:مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، از حذف دو میلیون و ۳۰۰ هزار دفترچه بیمه در طرح همپوشانی بیمه ای خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدمهدی ناصحی، با عنوان این مطلب که سازمان بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون بیمه شده دارد، گفت: از این تعداد ۳۴ میلیون نفرتحت پوشش بیمه رایگان هستند که حدود ۲۲ میلیون نفر از آنها در روستاها سکونت دارند.


وی با بیان اینکه وجود پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان به رفع تداخلات دفترچه‌ای کمک می‌کند، افزود: در حال حاضر در دفاتر پیشخوان اگر کسی برای بیمه سلامت ثبت نام کند، بررسی شده و در صورت استفاده از دفترچه تأمین اجتماعی دیگر دفترچه بیمه سلامت برای او صادر نمی‌شود.


ناصحی تاکید کرد: براساس آمار تأمین اجتماعی میان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر همپوشانی وجود داشت که از این آمار ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تا کنون حذف شده اند.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: باید بیمه به عنوان خریدار نقش خود را به درستی ایفا کند، ما به عنوان یک خریدار واقعی مبتنی بر دانش روز باید بتوانیم در این حوزه نقش مؤثری ایفا کنیم، زیرا در بسیاری از کشورها بیمه‌ها نظام سلامت را اداره می‌کنند.


وی افزود: متأسفانه چنین توانی در بیمه‌های ایران وجود ندارد، اما رویکردها به سمتی است که بتوانیم مسیر فعلی را اصلاح کرده و با خرید راهبردی بخشی از مشکلات را از مقابل صنعت بیمه برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha