سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مدیران آینده وزارت بهداشت از بین افرادی كه از سطوح پایین طرح پزشك خانواده رشد و ارتقا پیدا كرده‌اند و در سلسله مراتب خدمات رسانی به مردم از نزدیك مشكلات را درك كرده‌اند، انتخاب می‌شوند.

محمد علی محققی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: طرح پزشك خانواده فقط یك نظام جدید ارائه خدمات سلامت به مردم نیست و باید به آن به عنوان یك نظام آموزشی نیز نگاه كرد، ورودی این نظام آموزشی پزشكان عمومی هستند كه طی دوران خدمت رسانی به مردم آموزش‌های متناوب و تحولی وزارت بهداشت را هم فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: در عین حال دوره‌های آموزش كوتاه مدت و فشرده را نیز دریافت می‌كنند، نظام آموزش پزشكان خانواده به صورت پودمانی است و توانمندسازی آنان به نحوی انجام می‌شود كه نیازی به ترك محل خدمت و نشستن در كلاس‌های دانشگاهی تمام وقت ندارند و شركت در این دوره‌های آموزشی در طول زمان به اخذ مدرك mph پزشكی خانواده هم منجر می‌شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: البته ادامه آموزش، طراحی و برگزاری دوره‌های عالی‌تر پزشك خانواده تا مرحله تخصص پزشك خانواده نیز در دستور كار وزارت بهداشت است و همزمان با آن استاندارد شدن آموزش و مهارت آموزی و پیش‌بینی جایگاه شغلی در نظام ارائه خدمات پزشك خانواده به طور منطقی پیگیری می‌شود.

وی افزود: استانداردسازی خدمات پزشك خانواده و ارزش‌گذاری و اعتباربخشی آن آینده نظام ارائه خدمات سلامت به مردم را تعیین می‌كند و البته افرادی كه در این چرخه رشد می‌كنند افرادی هستند كه در آینده به سطوح بالاتر مدیریت در وزارت بهداشت نائل می‌شوند.

محققی اضافه كرد: مدیران آینده وزارت بهداشت افرادی هستند كه از اعماق نظام ارائه خدمات به مردم در اقصی نقاط كشور و درگیری با سلامت و بیماری در مكانهای واقعی به سطوح بالاتر می‌آیند و همه مسائل و مشكلات را از نزدیك درك كرده‌اند.

وی گفت: تاكنون چندین دوره آموزش پودمانی پزشك خانواده برگزار شده و دوره‌های متعدد دیگری نیز در حال برگزاری و عملیاتی كردن است، این دوره ها با مشورت گروههای تخصصی و علمی مختلف طراحی می‌شود و استقرار این دوره‌ها نیز طبق چارچوب های اعتباربخشی و استانداردهای طرح پزشك خانواده خواهد بود و موسساتی كه این دوره‌ها را برگزار می‌كنند حتماً باید این چارچوبها و اهداف اجتماعی طرح پزشك خانواده را مد نظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha