چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

این گزارش جدید که با عنوان خواب و سلامت روان در بحبوحه‌ پاندمی ویروس کرونا منتشر شده، به بررسی الگوهای خواب و رفتاری و مشکلات روحی و روانی مرتبط با ماه‌های اخیر و پاندمی کرونا در تمام دنیا می‌پردازد.

معضل بی‌خوابی در روزهای کرونایی

سلامت نیوز: این گزارش جدید که با عنوان خواب و سلامت روان در بحبوحه‌ پاندمی ویروس کرونا منتشر شده، به بررسی الگوهای خواب و رفتاری و مشکلات روحی و روانی مرتبط با ماه‌های اخیر و پاندمی کرونا در تمام دنیا می‌پردازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، بررسی‌ها و نتیجه‌گیری‌ها نشان داد هفت دلیلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، اصلی‌ترین دلایل ناتوانی افراد در به خواب رفتن هستند. 

مصرف زیاد کافئین

عجیب نیست که بزرگ‌ترین عامل بی‌خوابی در پاندمی کرونا، مصرف زیاد کافئین است. 54 درصد از کسانی که نمی‌توانستند شب‌ها به راحتی به خواب بروند، زیاد کافئین مصرف کردن را عامل بی‌خوابی خود می‌دانستند.اگر می‌خواهید کافئین بی‌خوابتان نکند، دست‌کم 4 ساعت پیش از خواب، قهوه و مواد غذایی کافئین دار مصرف نکنید. 

پیگیری زیاد خبرها

مورخان آینده حتماً سال 2020 را یک سال تاریخی اعلام خواهند کرد، اما برای کسانی که واقعاً در این زمان زندگی می‌کنند، پیگیری مدام اخبار می‌تواند تبدیل به یک عادت بد و ناسالم شود. پیشنهاد می‌شود فقط ساعت مشخصی را برای پیگیری اخبار اختصاص دهیم و آرامش خودمان را در معرض بمباران لحظه‌ای اخبار قرار ندهیم.

 ترس از ابتلای خود یا عزیزان به کرونا

تعجبی ندارد که ترس از ابتلای  خودمان یا یکی از عزیزان مان به کرونا ، خیلی از ما را دچار اضطراب و ترس کرده و خواب را از چشمان مان ربوده است. بهتر است برای غلبه بر این مشکل خودمان را با سرگرمی‌ها، تماشای فیلم و کارهایی مانند مطالعه مشغول کنیم. 

مشکلات مالی و اقتصادی

با تحت تأثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی و بالا رفتن نرخ بیکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، جای تعجب ندارد که خیلی از افراد نگرانی‌های مالی و اقتصادی پیدا کرده باشند و این عامل، چهارمین دلیل بیدار ماندن افراد در شب و ناتوانی‌شان در به خواب رفتن بوده است.

نگرانی‌های مالی، به خصوص افرادی را که در سنین کاری بودند، شب‌ها بیدار نگه داشته بود.

  استفاده زیاد از گوشی همراه  و تبلت و ... 

طبق گزارشی از پژوهشی که از طریق اپلیکیشن Sleep Cycle ارائه شده، 4/53 درصد از افراد پاسخ دهنده، فناوری را عامل بی‌خوابی خود دانسته بودند. بهتر است برنامه مشخصی برای استفاده از این ابزار داشته باشیم. 

احساس تنهایی

طبق این مطالعه بیش از 54 درصد افراد احساس تنهایی را اصلی‌ترین دلیل بی‌خوابی‌شان اعلام کرده‌اند. افراد بین 18 تا 24 سال کسانی بودند که احساس تنهایی را عامل بی‌خوابی شبانه‌شان می‌دانستند و 38 درصدشان گفتند که واقعاً تنهایی را تجربه می‌کنند. بیش از یک درصد از افراد 65 سال و بالاتر هم گفتند که احساس تنهایی، آن‌ها را شب‌ها بیدار نگه می‌داشته است. صحبت کردن با خانواده و دوستان تا حدی می‌تواند به ما کمک کند بر این مشکل غلبه کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha