سلامت نیوز : استفاده همزمان از نخ دندان و  مسواک، بهترین راه پیشگیری از بروز پلاک دندان است .
 دکتر محبوبه شب زنده دار عضو هیات علمی دانشكده دندانپزشكی این دانشگاه با اشاره به این که غذاهای مصرفی در طول روز موجب بروز پلاک در دندان و در نتیجه تحریك لثه‌ها، جدا شدن لثه از دندان و تخریب استخوان مجاور دندانها می‌شود، اظهار داشت : برای پیشگیری از بروز بیماریهای دهان و لثه پس از هر وعده غذایی اصلی، رعایت بهداشت دهان و دندان حائز اهمیت است.
وی افزود: به طور كلی باید مسواك زدن همراه با نخ دندان  را به عنوان جزء اساسی در زندگی روزانه قرار دهیم چون هر نوع ماده غذایی می‌تواند پوسیدگی دندان‌ها را به دنبال داشته باشد.
عضو هیئت علمی این دانشگاه با بیان این كه آموزش یكی از اركان اساسی پیشگیری است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد گفت : مردم باید قبل از اینكه دردی را احساس كنند به دندان‌پزشكی مراجعه کرده و نكات بهداشتی و مراقبت از دندان‌ها را مورد توجه قرار دهند.
دکتر محبوبه شب زنده دار با اشاره به اینکه توجه به سلامت دهان و دندان باید از سالهای ابتدایی زندگی در افراد ایجاد شود و والدین نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند، اظهار داشت: افكار كودك از خردسالی پایه‌ریزی می‌شود و توجه به دندان پزشكی در طول عمرش از گام‌های اولیه به وجود می‌آید.
وی با اشاره به اینکه در بحث دندانپزشكی كودكان، با مساله ترس از درمان روبه‌رو هستیم، افزود:  در نخستین نوبت حضور كودك در مطب دندانپزشكی فقط فلوراید كردن دندان صورت می‌گیرد كه كم كم در ضمیر ناخودآگاه بچه مسائل ترس از درمان رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha