سلامت نیوز : مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: به رغم مكاتبات بسیار با بیمه‌های تجاری، این بیمه‌ها بیش از150 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهكارند و این وزارتخانه به زودی از این بیمه‌ها شكایت می‌كند.

به گزارش ایسنا، رضا رضایی گفت: واریز درصد زیادی از مبالغی كه مردم موقع بیمه شخص ثالت اتومبیل خود به بیمه‌های تجاری می‌پردازند مربوط به ماده 92 و بند ب ماده 7، برنامه چهارم توسعه است كه این پرداخت به وزارت بهداشت با تاخیر بسیار زیاد صورت می‌گیرد و این تاخیر حجم مطالبات این وزارتخانه را از این بیمه‌ها به بیش از 150 میلیارد تومان رسانده است.

وی افزود: طبق ماده 92 و بند ب ماده 37 برنامه چهارم توسعه، وزارت بهداشت ملزم به درمان رایگان بیماران تصادفی براساس تعرفه‌های دولتی است و منابع لازم برای اجرای این قانون نیز از محل 10 درصد حق بیمه شخص ثالث، شهرنشین و مازاد بیمه‌های تجاری تامین می‌شود. بر این اساس بیمه‌های تجاری مكلفند بعد از بیمه كردن اتومبیل‌ها 10 درصد مربوطه را بلافاصله به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت واریز كنند.

رضایی اضافه كرد: علیرغم پایبندی كامل وزارت بهداشت به این قوانین در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه كشور، متاسفانه بیمه‌های تجاری واریز این مبالغ را با تاخیر بسیار زیاد انجام می‌دهند. این در حالی است كه افراد بلافاصله بعد از بیمه كردن اتومبیل خود این مبالغ را به صورت نقدی تسلیم بیمه‌ها می‌كنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در بین بیمه‌های تجاری خصوصی بیمه پارسیان، ملت، توسعه و در بین بیمه‌های دولتی نیز بیمه آسیا بیش از دیگران به وزارت بهداشت مقروض هستند.

بنا براعلام وب‌دا، مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان با اعلام اینكه در صورتی كه این بیمه‌ها به مكاتبات وزارت بهداشت پاسخ ندهند این وزارتخانه از طریق مراجع ذیصلاح نظیر قوه قضاییه از آنها شكایت رسمی به عمل خواهد آورد، گفت: اختلال در اجرای این قانون مترقی پذیرفتنی نیست. وزارت بهداشت نیز به رغم تمام تنگناهای مالی خود كماكان تكلیف قانونی خود را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha