اگر خواب بدی داشته‌اید، ممکن است صبح روز بعد بخواهید با معده خالی آن را با یک قهوه سیاه قوی جبران کنید، اما بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه زمان است؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه ساعتی است؟

سلامت نیوز: اگر خواب بدی داشته‌اید، ممکن است صبح روز بعد بخواهید با معده خالی آن را با یک قهوه سیاه قوی جبران کنید، اما بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه زمان است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گاهی پیش می‌آید که خواب شبانه سختی داشته باشیم و تنها چیزی که می‌توانیم در مورد آن فکر کنیم، تهیه یک فنجان قهوه سیاه خیلی قوی است. در این شرایط احساس می‌کنیم که به کافئین اشتیاق داریم، اما اکنون بر اساس نتایج یک مطالعه جدید به نظر می‌رسد که کمی بیشتر انتظار کشیدن می‌تواند بهترین کار برای متابولیسم بدن باشد.

محققان مرکز تغذیه، ورزش و متابولیسم در دانشگاه "بث"(Bath) در انگلیس دریافته‌اند که چگونه نوشیدن قهوه اول صبح بعد از یک خواب شبانه بد ممکن است بیشتر برای سوخت و ساز بدن ما ضرر داشته باشد تا سود.


قبل از صبحانه قهوه ننوشید

همانطور که این مطالعه نشان می‌دهد، یک خواب شب ناخوشایند به سیستم متابولیکی شما آسیب زیادی نمی‌رساند، اما نوشیدن یک فنجان قهوه بعد از بیدار شدن از خواب ممکن است این کار را انجام دهد.

کنترل سطح قند خون به ما کمک می‌کند تا از پیشامد شرایط خاصی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی جلوگیری کنیم. با این حال، این مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن قهوه به عنوان اولین کاری که بعد از خواب بد شبانه انجام می‌دهیم، ممکن است اثرات منفی بر سطح قند خون ما داشته باشد.

این تیم یک نظرسنجی روی ۲۹ شرکت کننده زن و مرد سالم انجام داد که تحت سه آزمایش مختلف قرار گرفتند و همانطور که مطالعه توضیح می‌دهد: در یک آزمایش از شرکت کنندگان که خواب شبانه عادی را پشت سر گذاشته بودند، خواسته شد هنگام بیدار شدن از خواب یک نوشیدنی شیرین مصرف کنند.

در آزمایش دیگر، از شرکت کنندگان که خواب شبانه بدی را تجربه کرده بودند( چرا که محققان هر ساعت آنها را به مدت پنج دقیقه بیدار می‌کردند) خواسته شد تا پس از بیدار شدن از همان نوشیدنی شیرین استفاده کنند.

در آزمایش سوم، شرکت کنندگان همان اختلال خواب را تجربه کردند (یعنی در طول شب هر ساعت ۵ دقیقه بیدار شده بودند)، اما این بار ابتدا ۳۰ دقیقه قبل از مصرف نوشیدنی شیرین، یک قهوه سیاه قوی نوشیدند.

در هر سه حالت، پس از مصرف نوشیدنی شیرین، نمونه‌هایی از خون افراد که نشان دهنده میزان کالری دریافتی در یک صبحانه معمولی است، جمع آوری شد.

"هری اسمیت" محقق ارشد این مطالعه گفت: نتایج نشان می‌دهد که یک شب خواب بد به تنهایی باعث کاهش قند خون و پاسخ انسولین به نوشیدنی‌های شیرین در مقایسه با یک شب خواب معمولی که برای بسیاری از ما آرامش بخش است، نمی‌شود.

وی افزود: با این حال، شروع روز پس از یک خواب بد شبانه با یک قهوه غلیظ تا حدود ۵۰ درصد بر روی متابولیسم گلوکز تأثیر منفی دارد.

پروفسور "جیمز بتس" سرپرست این مطالعه توضیح داد: بهتر است اگر احساس نیاز به نوشیدن قهوه می‌کنیم، ابتدا صبحانه بخوریم و بعد، قهوه بنوشیم و این گونه متابولیسم بدن خود را بهبود ببخشیم. دانستن و رعایت این امر می‌تواند برای همه ما فواید مهمی در بر داشته باشد.

این تیم قصد دارد مطالعات بیشتری در مورد چگونگی تاثیر خواب بر متابولیسم ما انجام دهد و به عنوان مثال به تحقیق در مورد این موضوع بپردازد که ورزش چگونه می‌تواند به مقابله با اثرات منفی اختلال خواب بر سیستم متابولیک ما کمک کند.

این مطالعه در مجله Nutrition بریتانیا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha