معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل در خصوص درمان، کمبود نیروی انسانی است، گفت: با توجه به فصل پاییز و آغاز سرمای هوا، اگر رعایت بهداشت و بیماریابی فعال ایجاد نشود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

افراد مشکوک به کرونا چه زمانی به «بیمارستان» بروند؟/ «کمبود کادر درمان» بزرگترین مشکل مراکز درمانی

سلامت نیوز:معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل در خصوص درمان، کمبود نیروی انسانی است، گفت: با توجه به فصل پاییز و آغاز سرمای هوا، اگر رعایت بهداشت و بیماریابی فعال ایجاد نشود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران  در پاسخ به این پرسش که «اگر فرد مبتلا به کرونا در استان تهران نیازمند بستری در بیمارستان شود چگونه می‌تواند از بیمارستان‌های پذیرش کننده مطلع شود؟»، ابراز داشت: اگر بیمار بدحال و اورژانسی باشد، باید با اورژانس تماس گیرد و اورژانس جانمایی می‌کند و بیمار را به بیمارستان انتقال می‌دهد.


وی متذکر شد:اگر بیمار غیر اورژانسی باشد؛ یعنی مشکلات حاد تنگی نفس نداشته باشد، باید به کلینیک‌های درمانی و سرپایی مراجعه کند.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره اینکه «آیا از نظر کادر درمانی در بیمارستان‌های استان تهران با کمبود روبه‌رو هستیم؟»، خاطرنشان کرد: بله با کمبود نیروی درمانی روبه‌رو هستیم و در بعضی نقاط نیروی انسانی کم داریم.


توکلی با اشاره به استفاده از مراکز درمانی نیروهای مسلح، بیان داشت: ظرفیت بیمارستانی در ارتش مانند بیمارستان بعث و ناجا را داریم اما از نظر نیروی انسانی مشکل داریم و در حال حاضر بزرگترین مشکل در خصوص درمان، کمبود نیروی انسانی است.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که «برای خارج شدن از شرایط بحرانی کرونا چه  پیشنهادی دارید؟»، خاطرنشان کرد: اکنون باید بیشتر تمرکز را روی رعایت مسائل بهداشتی و بیماریابی فعال‌تر قرار دهیم؛ همچنین  روش‌هایی که بتوانند بیماران را محدود نگه دارند تا انتقال بیماری صورت نگیرد.


وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر روی رعایت مسائل بهداشتی، اصلی‌ترین استراتژی در مقابله با کروناست، ابراز داشت: با توجه به فصل پاییز و آغاز سرمای هوا و اینکه آنفلوآنزا نیز شیوع پیدا می‌کند، اگر رعایت بهداشت، بیماریابی فعال و محدودیت تردد در افرادی که با این بیماری درگیر هستند، ایجاد نشود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.


توکلی با برشمردن اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا، یادآور شد: نکته مهمی که وجود دارد، این است که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا هم تاثیر خوبی خواهد داشت؛ چراکه در واقع پروتکل‌های این دو بیماری یکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha