کاندوم یکی از ابزارهای جلوگیری از بارداری در هنگام برقراری رابطه جنسی است. به عبارتی دیگر، رایج ترین دلیلی که بخاطر آن از کاندوم استفاده می کنند، جلوگیری از بارور شدن تخمک زن توسط اسپرم است. اما این همه¬ی ماجرا نیست. کاندوم از زن و مردی که با هم رابطه جنسی برقرار می کنند در برابر مسائل مختلفی محافظت میکند. اخیرا در سلامت نیوز مقاله ای منتشر کردیم و در آن به بحث این که چرا باید از کاندوم استفاده کنیم اشاره کردیم. در ادامه این بحث قصد داریم دلایل استفاده از کاندوم را بیشتر شرح دهیم.

با استفاده از کاندوم لذت جنسی را به حداکثر برسانید

سلامت نیوز:کاندوم یکی از ابزارهای جلوگیری از بارداری در هنگام برقراری رابطه جنسی است. به عبارتی دیگر، رایج ترین دلیلی که بخاطر آن از کاندوم استفاده می کنند، جلوگیری از بارور شدن تخمک زن توسط اسپرم است. اما این همه ی ماجرا نیست. کاندوم از زن و مردی که با هم رابطه جنسی برقرار می کنند در برابر مسائل مختلفی محافظت می کند. اخیرا در سلامت نیوز مقاله ای منتشر کردیم و در آن به بحث این که چرا باید از کاندوم استفاده کنیم اشاره کردیم. در ادامه این بحث قصد داریم دلایل استفاده از کاندوم را بیشتر شرح دهیم.

کاندوم یا کاپوت، پوششی کشسان و ارتجاعی است که از تماس فیزیکی حین رابطه جنسی جلوگیری می‌کند و در دسته محصولات بهداشت جنسی قرار می‌گیرد. کاندوم ابزاری برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی مختلف است. در صورت استفاده صحیح از کاندوم تا 95 درصد از بارداری ناخواسته، ایدز، هپاتیت C و سایر بیماری‌های مقاربتی جلوگیری خواهد شد.کاندوم‌ها به دو دسته کلی کاندوم زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند و اغلب کاندوم مردانه بیش از کاندوم زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاندوم مردانه باز هم تنوع بیشتری دارد که دلیل آن رضایت و لذت بیشتر طرفین هنگام رابطه جنسی است.دو نوع کاندوم در داروخانه ها و فروشگاههای آنلاین نظیر فروشگاه اینترنتی خانومی( Khanoumi.com ) به فروش می‌رسد: کاندوم زنانه و کاندوم مردانه. احتمالاً نام کاندوم زنانه کمتر به گوشتان خورده باشد. در هر صورت کاندوم مردانه معروف تر و پراستفاده تر است. در ادامه با دلایل استفاده از کاندوم در رابطه جنسی آشنا میشویم.

رابطه جنسی پرخطر به رابطه ای گفته می شود که محافظت شده نباشد و مایع منی زن و مرد با هم تماس داشته باشد. مایع منی می تواند حاوی ویروس های خطرناکی باشد که انواع بیماری های مقاربتی را با خود حمل می کند. ویروس های بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود، هم در ترشح واژینال زنان وجود دارد و هم در مایع منی مردان یافت می شود. پس حتماً باید جلوی برخورد این ترشحات گرفته شود. استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی بهترین و مطمئن ترین راه برای حفاظت از خود در برابر ویروس های احتمالی است. اکثر افرادی که به بیماری ایدز مبتلا شده اند، رابطه جنسی پرخطر و بدون کاندوم برقرار کرده‌اند. همیشه قبل از برقراری رابطه جنسی بررسی کنید که کاندوم سوراخ نباشد.

اگر یک زوج آمادگی فرزندآوری ندارند، با استفاده از کاندوم، هم می توانند رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنند و هم دیگر نگران بارداری ناخواسته نخواهند بود. با استفاده از کاندوم هر چند بار که بخواهید می توانید رابطه جنسی برقرار کنید و اضطراب بارداری ناگهانی را نداشته باشید. البته طبق آمار جهانی، کاندوم تا ۹۸ درصد جلوی بارداری غیرمنتظره را می گیرید! پس حتی با استفاده از کاندوم، همچنان هم احتمال بسیار اندکی برای بارداری وجود دارد.

به غیر از مصرف کاندوم، راه های دیگری برای جلوگیری از وقوع بارداری غیرمنتظره وجود دارد. برای مثال قرص های ضدبارداری اورژانسی که  فوراً تا بیست و چهار ساعت بعد از رابطه جنسی باید مصرف کنید تا احتمال بارداری را به صفر برسانید یا اسپری های مخصوصی که فعالیت اسپرم ها را بسیار کم می کند یا اصطلاحاً آن ها را می کشند، راه های دیگر باردار نشدن است. ولی هر کدام از این ها، دارای عوارضی جانبی است که در بلندمدت به دستگاه تناسلی آقایان و خانم ها آسیب وارد می کند. 

کاندوم در میان محصولات پیش گیری از بارداری های ناگهانی، مطمئن ترین و کم عارضه ترین است و حتی اگر عارضه ای ایجاد کند، سطحی است و فقط پوست را درگیر می کند. شما می توانید به راحتی به سایت خانومی مراجعه کنید و از بخش خرید آنلاین انواع کاندوم نسبت به خرید و بررسی بیشتر انواع کاندوم ها اقدام کنید.

قرص های ضدبارداری اورژانسی بر رحم خانم ها اثر می گذارد و برای یک الی دو ماه، موجب نامنظم شدن عادت ماهیانه می شود یا ممکن است درون رحم یا بر دیواره های آن کیست شکل بگیرد. اما استفاده از کاندوم به هیچ وجه چنین وضعیتی را ایجاد نمی کند و تاثیری منفی بر شریک جنسی شما ندارد. بنابراین هیچ تاثیر منفی ای روی سلامت جسمی طرفین رابطه جنسی ندارد.

ویروس اچ پی وی نیز یکی از شایع ترین ویروس های مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی محافظت نشده انتقال می یابد. این ویروس در بدن خانم ها موجب بروز سرطان دهانه ی رحم می شود. زنانی که شریک جنسی شان در هنگام  رابطه جنسی از کاندوم استفاده می کنند، نسبت به بقیه افرادی که از کاندوم استفاده نمی کنند، مطمئناً در برابر ویروس اچ پی وی ایمن ترند.

اگر نحوه استفاده از کاندوم را بلد نیستید، نگران نباشید. با یک سرچ ساده در گوگل می توانید یاد بگیرید و از رابطه جنسی امن لذت ببرید. مصرف کاندوم مسئولیت پذیری و اعتماد را بین شما و شریک جنسی تان افزایش می دهد و باعث می شود لذت جنسی به حداکثر برسد و کیفیت رابطه بالا برود.

کاندوم ها در انواع مختلفی تولید می شوند که بعضی از آن ها علاوه بر جلوگیری از بارداری ناخواسته و محافظت در برابر انواع بیماری های مقاربتی و ویروس های خطرناک، لذت جنسی را چندبرابر می کند و رابطه جنسی را از یکنواختی درمی آورد و آن را جالب تر می کند. کاندوم های طعم دار تقریباً در تمام اسانس ها و طعم ها تولید می شود که شما و شریکتان با توجه به علاقه و سلیقه خود، طعم مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین بعضی از کاندوم ها دارای شیر ها و برجستگی های هستند که برای ممکن است برای شریکتان لذت بخش باشد. کاندوم های عروسکی نیز با طرح های مختلف تازگی ها به تولید رسیده است و خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 استفاده از کاندوم فقط مخصوص رابطه جنسی که در آن دخول انجام می شود نیست. چرا که ویروس های مقاربتی در برخورد با هر نوع ترشح یا مایع مخاطی، می تواند به دیگری انتقال پیدا کند. پس حتی در هنگام برقراری رابطه جنسی دهانی، حتماً از کاندوم استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی استفاده از کاندوم برای شما یا شریکتان سخت است و حس می کنید بدون آن راحت تر هستید، به یاد داشته باشید که پشیمانی بعد از رابطه جنسی پرخطر هزاران برابر نابودکننده تر و آزاردهنده تر از سختی استفاده از کاندوم است و خودتان بهتر می دانید که پشیمانی هیچ کمکی به شما نمی کند. اگر حتی یک بار غفلت کنید و استفاده از کاندوم را پشت گوش بیاندازید، ممکن است تا آخر عمر درگیر عوارض همان یک بار شوید. با دانستن همه این مسائل، امیدواریم که به اهمیت استفاده از کاندوم پی برده باشید و بیش از پیش از کاندوم استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    مطلب خیلی خوبی بود ممنون