دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 30180
سلامت نیوز : عوامل متعددی باعث بروز گردن درد می‌شوند كه گاهی این درد منجر به دردهای مداوم و آزاردهنده در دستها می‌شود.

به گزارش ایسنا، معمول‌ترین عواملی كه باعث بروز گردن درد می‌شوند شامل التهاب بافت‌های نرم اطراف مفصل‌های مهره‌ای، وضعیت نامناسب سروشانه‌ها، تغییر شكل مهره، آرتروز، دیسك، بیماریهای ناشی از گرفتگی‌های عضلانی و خشكی مفاصل هستند. اما چگونه می‌توانیم از این عضو مهم و حیاتی به خوبی محافظت كرده و از بروز گردن درد تا حد امكان جلوگیری كنیم.

كارشناسان مركز تخصصی مایوكلینیك در مقاله جدیدی كه در سایت این مركز منتشر شده است چندین راه‌كار مفید را در پیشگیری از گردن درد توصیه كرده‌اند.

این كارشناسان پیش از هر اقدامی تاكید دارند كه برای پیشگیری از گردن درد توصیه كرده‌اند. این كارشناسان پیش از هر اقدامی تاكید دارند كه برای پیشگیری از گردن درد، سر خود را در مركز ستون فقراتتان نگه دارید. با این كار نیروی جاذبه زمین به جای اینكه مخالف با گردن شما فشار وارد كند در راستای آن و موافق با آن عمل می‌كند.


در ادامه این مقاله می‌خوانیم:

-‌ هرگز گردن خود را خم نكنید بلكه اگر لازم است صندلی خود را كوتاه‌تر یا ارتفاع میز خود را بالاتر ببرید تا مجبور نشوید گردن خود را خم كنید. بسیاری از بیماری‌ها و عوارض گردنی ناشی از خم كردن گردن به مدت طولانی است. بنابراین میز كار، صندلی و رایانه خود را متناسب با هم تنظیم كنید.

-‌ از انجام نرمش‌ها و حركاتی كه مجبور به خم كردن گردن هستید، پرهیز كنید

-‌ برای حرف زدن با تلفن گردن خود را خم نكنید و اگر زیاد از تلفن استفاده می‌كنید حتما از گوشی هدفون استفاده نمایید.

- اگر زیاد در حالت نشسته كار می‌كنید و مجبور هستید گردن خود را خم كنید حتما با یكی از دستانتان از وزن سر و فشار آن روی مهره‌های گردن بكاهید تا كمتر دچار صدمات گردنی شوید.

- اگر مدت طولانی پشت رل می‌نشینید یا با رایانه كار می‌كنید هراز گاهی گردن و ستون فقرات خود را به عقب بكشید تا از كشیدگی گردن خود بكاهید.

- بین ساعت كار حتما به خود زنگ تفریح بدهید و مدت‌ كوتاهی استراحت كنید.

- هنگام مطالعه تا حد امكان كتاب یا روزنامه را بالا نگه دارید.

- از خوابیدن روی شكم خودداری كنید چون این وضعیت فشار زیادی را به گردن شما وارد می‌سازد. همچنین از بالشتی استفاده كنید كه گودی گردن را كامل پركند.

- اگر خجالتی هستید به جای خم كردن گردن به طور دائمی، نگاه خود را پایین بیاورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha