دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 30182
سلامت نیوز : رئیس هیات پزشکی- ورزشی استان یزد با تاکید بر نوشیدن آب قبل از تشنه شدن، به ورزشکاران توصیه کرد: اگر بدن دچار کم آبی شود دیگر نمی توان با توان کافی به ورزش خود ادامه داد.
دکتر حمیدرضا فلاح نژاد رئیس هیات پزشکی- ورزشی این استان ضمن بیان این مطلب گفت: فصل تابستان زمان مناسبی برای تمرینات بدنی تیم های دانشجویی، برای مسابقات ورزشی در فصول آینده است و ساعت های طولانی، وقت صرف افزایش مهارت های ورزشی می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران دو تا سه بار در روز تمرین می کنند که باعث تخلیه مواد مغذی از بدنشان می شود و نیاز به حمایت تغذیه ای دارند. بنابراین برای کسب موفقیت در ورزش باید از تغذیه کافی و مناسبی برخوردار شوند.
وی با تاکید بر نوشیدن زیاد  مایعات خطاب به ورزشکاران گفت: اگر بدن دچار کم آبی شود، دیگر نمی توان با توان کافی به ورزش ادامه داد. حتی کاهش یک تا دو درصد از آب بدن، روی بازدهی ورزشکار موثر است.
وی توصیه کرد: بیشتر ورزشکاران روزانه به ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ کالری نیاز دارند، بنابراین میزان آب مورد نیازشان نیز ۵/۲ تا ۵/۴ لیتر در روز است.
دکتر فلاح نژاد با تاکید بر تامین مایعات مورد نیاز بدن ورزشکار توصیه کرد: قبل از تشنه شدن، آب بنوشید.  هر کجا می روید، یک بطری آب همراه خود داشته باشید. مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید، زیرا حاوی آب زیادی هستند. به مقدار کافی غذا مصرف کنید تا انرژی لازم را برای ورزش کردن داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha