مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، گفت در این مدت به ویژه روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به طور نسبی افزایش یابد.

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، گفت در این مدت به ویژه روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به طور نسبی افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه تا روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، گفت: طی این مدت به ویژه روزهای شنبه و یکشنبه (3 و 4 آبان ماه) با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به طور نسبی افزایش یابد.

وی ادامه داد: از روز شنبه تا یکشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت؛ این افزایش دما در شمال شرق کشور طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (4 و 5 آبان ماه) انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، در روزهای جمعه و شنبه (2 و 3 آبان) در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق استانهای کرمان و هرمزگان کاهش ۳ تا ۶ درجه ای و در برخی نقاط وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، این شرایط روز یکشنبه برای جنوب شرق کشور انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه بعدازظهر دوشنبه (5 آبان) برای استان‌های اردبیل و گیلان ابرناکی، کاهش دما و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز سه شنبه استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های اردبیل و خراسان شمالی ابرناکی، کاهش دما و بارش های پراکنده خواهند داشت. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران تا دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (3 آبان) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (4 آبان) صاف در بعضی ساعات غبار محلی در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha