سلامت نیوز : اورژانس های بیمارستانی برای رسیدن به وضعیت ایده آل نیاز به اصلاحات ساختاری و فرآیندی دارند که این اصلاحات شروع شده و تا پایان سال بخشی از آن انجام می شود.
دکتر حسن امامی رضوی معاون درمان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از اصلاحات فرآیندی حضور متخصص مقیم در اورژانس است که بهترین شکل آن حضور متخصص طب اورژانس است که با یک برنامه انفجاری به همه دانشگاه ها گفته ایم مجوز تربیت این نیرو را بدون قید وشرط به آنها می دهیم و به تدریج نیز این متخصصان را در اروژانس ها توزیع می کنیم.
وی گفت: در طول یک دوره 5 ساله حداقل 50 درصد نیروهای طب اورژانس ایجاد می شوند و تا 15 سال آینده کل نیاز به متخصص در اورژانس ها تامین می شود.
امامی رضوی افزود: نیروی پرستاری کافی هم مهم است و نظارت بر رسیدگی و ارجاع به موقع برای کارها در اورژانس و انتقال به موقع بیمار به بخش که در این خصوص پروژه های 24 گانه ای تدوین و نهایی شده است.
وی افزود: البته این اصلاحات نیاز به زمان و منابع ثابت دارد. ما رویکردهای کوتاه و درازمدت و برنامه 30 داریم. اورژانس های بیمارستانی هنوز تشکیلات بستری  و پرسنلی ندارند که باید ایجاد شود.
وی ادامه داد: کیفیت ساخت این اورژانس ها در مراکز درمانی مطلوب نیست. بیمارستان ها را پیمانکارانی می سازند که وقتی تحویل می دهند مجبور به اصلاح ساختاری در آن ها هستیم. گاهی وقت ها یک بیمارستان ها 20 سال طول می کشد ساخته و تحویل شود و کارکرد خود را در آن منطقه به مرور زمان از دست داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha