واکسن آنفلوانزا عوارض جانبی خفیفی می‌تواند ایجاد کند؛ اما قطعا عوارض آن به سختی و خطرناکی خود بیماری آنفولانزا نیست.

شایع‌ترین عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در کودکان و نوجوانان

سلامت نیوز: واکسن آنفلوانزا عوارض جانبی خفیفی می‌تواند ایجاد کند؛ اما قطعا عوارض آن به سختی و خطرناکی خود بیماری آنفولانزا نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، شایع‌ترین عوارض جانبی واکسن آنفولانزا در کودکان و نوجوانانفصل آنفلوانزا رسیده است و پیش بینی می‌شود مثل همیشه این شرایط حساس باشد اما با وجود کرونا ویروس این شرایط بیشتر تهدید کننده است. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها آنفولانزا از سال ۲۰۱۰ تاکنون بین ۱۴۰ تا ۸۱۰ هزار بستری در بیمارستان و ۱۲ تا ۶۱ هزار مرگ و میر در هر سال ایجاد کرده است. هر کسی ممکن است به آنفولانزا شدید مبتلا شود؛ اما کودکان کوچکتر از ۵ سال ممکن است در معرض خطر ابتلا به کم آبی بدن و عوارض جدی دیگری باشند. تزریق واکسن آنفولانزا بهترین راه برای محافظت از شما و خانواده‌تان است. این واکسن خطر ابتلا به بیماری آنفولانزا شما را ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد و در صورت ابتلا به آنفلوانزا نیز شدت علائم را کاهش می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها توصیه می‌کند که نوجوانان و جوانان هر ۶ ماه و بزرگسالان هر سال برای دریافت واکسن اقدام کنند.

واکسن آنفولانزا و عوارض جانبی آن

واکسن آنفولانزا با یک ویروس آنفولانزای غیر فعال (مرده) ساخته شده است، بنابراین نمی‌تواند شما را به آنفلوانزا مبتلا کند. با این حال‌، کودکان و بزرگسالان عوارض جانبی جزئی از واکسن آنفولانزا را تجربه می‌کنند از جمله درد، قرمزی، یا ناراحتی در محل تزریق، درد بدن، تب درجه پایین، سردرد، تهوع، خستگی، غش در موارد نادر. این عوارض جانبی به طور کلی بین یک تا دو روز طول می‌کشد.

عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزای اسپری بینی

برخی افراد به جای واکسن آنفولانزای تزریقی واکسن انفولانزای اسپری بینی را دریافت می‌کنند. این نوع از واکسن که از طریق استنشاق وارد بدن می‌شود برای کسانی است که از سوزن متنفر هستند. این نوع واکسن استنشاقی برای افرادی زیر ۲ سال، افراد مبتلا به دیابت و آسم ممنوع است؛ زیرا ممکن است سیستم ایمنی را به خطر اندازد. عوارض جانبی واکسن آنفولانزا اسپری بینی عبارت است از آبریزش بینی، سردرد، مشکلات تنفسی، استفراغ، گلودرد، تب درجه پایین و سرفه.

منبع: پرنتس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha