سلامت نیوز :غلظت آلاینده‌ها به غیر از آلاینده‌ ذرات معلق كمتر از 10 میكرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا؛ بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ذرات معلق كمتر از 10 میكرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون فراتر از  حد مجاز بوده و شاخص كیفیت هوا هم اكنون در شرایط ناسالم است.

بنابراین گزارش؛ ‌گزارش هواشناسی حاكی از آسمانی صاف،‌ گاهی وزش باد می‌باشد به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص كیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی‌بماند.

همچنین اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون در شرایط ناسالم به این شرح اعلام می‌شود: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی از اثرات بهداشتی می‌باشد.

در این گزارش آمده است؛ امروز شاخص ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون آلودگی هوا به 118 رسیده است.

گفتنی است؛‌ توصیه می‌شود در شرایط ناسالم افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی ریوی سالمندان و كودكان باید از فعالیت های شدید بپرهیزند و كودكان باید فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را كاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha