یك متخصص قلب و عروق گفت:زمان از جمله مهمترین فاكتورهای درمان بیماری های قلبی است؛بطوری كه با مراجعه زودهنگام درصد بهبودی بصورت چشمگیری افزایش می یابد.

سلامت نیوز : یك متخصص قلب و عروق گفت:زمان از جمله مهمترین فاكتورهای درمان بیماری های قلبی است؛بطوری كه با مراجعه زودهنگام درصد بهبودی بصورت چشمگیری افزایش می یابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل؛دكتر محسن معدنی،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در حاشیه كنگره پزشكان متخصص درجمع خبرنگاران گفت:بیماران حاد كرونر در جوامع امروزی بخش بزرگی از بیماران اورژانس ها را تشكیل می دهند.

وی تصریح كرد:امروزه تحول بزرگی در درمان این بیماران صورت گرفته و هر روزه انواع داروها وارد بازار می شوند.

این متخصص قلب ادامه داد:امروزه با انجام آنژیوگرافی اورژانس و به دنبال آن آنژیوپلاستی یا جراحی اورژانس می توان مرگ و میر ناشی از حملات حاد قلبی را به میزان قابل توجهی كاهش داد.

معدنی با بیان اینكه آموزش عمومی در این حوزه اهمیت بالایی دارد،گفت:افراد با‌ آموزش متوجه خواهند شد كه در صورت ابتلا به دردهای قلبی نباید به خوددرمانی بپردازند.

وی گفت:زمان برای درمان بیماران قلبی نقش بسیار مهمی دارد و مراجعه زودهنگام در موارد مواجه با دردهای قلبی بهبودی زودهنگام را درپی دارد.

*مراكز آنژیوگرافی رشد قابل توجهی داشته اند

وی با اشاره به اینكه امروزه مراكزی كه توانایی انجام آنژیوپلاستی اورژانس را داشته باشند،نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته اند،گفت:‌علاوه بر بخش آنژیوپلاستی؛پزشكان و متخصصان آنژیوپلاستی نیز افزایش داشته اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه مشكلات قلب و عروق در شهرهای كوچك به دلایل مختلف از جمله عدم آلودگی هوا،نبود استرس ها و فشارهای روحی روانی كمتر دیده می شود،گفت:با صنعتی شدن جوامع،بیماری های قلبی نیز افزایش می یابند كه در این راستا علاوه بر آلودگی هوا،نوع تغذیه بخصوص فست فودها نیز تاثیر بسزایی دارند.

دكتر معدنی یادآور شد:عمده بیمارانی كه از شهرستانها به مراكز درمان قلبی-عروقی مراجعه می كنند؛در سنین بالا هستند كه به بیماری هایی مانند فشارخون و دیابت مبتلا هستند،ولی عمده بیماران مراجعه كننده از شهرهای بزرگ عمدتا در سنین پایین به دلیل مصرف دخانیات،استرس كاری و تغذیه هستند.

وی اظهار داشت:عمده بیمارانی كه بخش های قلب و عروق را اشغال كرده اند؛افراد مبتلا به عروق كرونر بوده و افراد كمتری به بیماری های دریچه ای و مادرزادی مبتلا هستند.

*عدم توجه به پیشگیری مشكل حوزه قلب و عروق

دكتر معدنی،دلیل موفقیت كاهش بیماری های دریچه ای را كنترل روماتیسم قلبی خواند و یادآور شد:در حوزه بیماری های عروق كرونر؛نه تنها تعداد بیماران كاهش نداشته،بلكه قطعا روند افزایشی خواهد داشت؛چرا كه جمعیت كشور جوان كشور ما روبه افزایش سن هستند.

وی تصریح كرد:عدم توجه به مسائل پیشگیری ازسوی رسانه ها ،از جمله دلایل عدم موفقیت در حوزه بیماری های قلبی -عروقی است؛چراكه آموزش و تشویق جامعه برای كاهش استرس ها،تغذیه مناسب،انجام ورزش و غیره نقش بسزایی در امر آموزش دارد.

این متخصص قلب و عروق یادآور شد:درحال حاضر درحوزه درمان مشكلی نداشته و بسیار پیشرفته هستیم،ولی حوزه پیشگیری كشور نیازمند تلاش بیشتر است.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینكه تعداد بیماران قلبی در كشور زیاد هستند،گفت:علاوه بر تغذیه باید درحوزه عدم مصرف دخانیات نیز بیشتر كار كنیم.

وی در پایان خاطرنشان كرد:افرادی كه سابقه بیماری های قلبی را در خانواده خود دارا هستند؛باید سالانه به طور مرتب یك بار آزمایش مربوطه را برای پیشگیری انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha