شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 301873

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ایران اکنون در چنین شرایطی قرار نگرفته که بتوان گفت می تواند صادر کننده آب باشد اما وضعیت منابع آبی طی سال های اخیر مناسب بوده است.

آیا ایران آب صادر خواهد کرد؟

سلامت نیوز: معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ایران اکنون در چنین شرایطی قرار نگرفته که بتوان گفت می تواند صادر کننده آب باشد اما وضعیت منابع آبی طی سال های اخیر مناسب بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قاسم تقی زاده خامسی با بیان اینکه برای رسیدن به این نقطه که ایران بتواند آب را به کشورهای دیگر صادر کند؛ فاصله داریم، اظهار کرد: درست است که چندین سال متوالی در سال های پر بارش قرار گرفته ایم اما هنوز توان صادرات را نداریم.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور، گفت: تقریبا شرایط همچون سال آبی گذشته است و حتی از مهرماه تاکنون از نظر بارندگی کمی جلوتر نیز هستیم و امیدواریم شرایط بارندگی به همین روال پیش برود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص وضعیت بارش ها در کشوور، تاکید کرد: آنطور که ارزیابی شده پاییز خشک تری را نسبت به سال گذشته پیش رو خواهیم داشت اما زمستان پر آبی در انتظار کشور است.

تقی زاده خامسی با تاکید بر اینکه نمی توان گفت که ترسال هستیم، تصریح کرد: آنطور که پیش بینی می شود امسال  نسبت به سال آبی گذشته وضعیت منابع آبی تغییر محسوسی نداشته است و امیدواریم بدون مشکل امسال را نیز پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha