حبیب الله مسعودی فرید گفت: به طور کلی حساسیت جامعه نسبت به فرار پسران از خانه کمتر است اما به نظر می‌رسد نسبت به فرار پسران باید خیلی حساس‌تر باشیم.

باید نسبت به فرار پسرها از خانه حساس‌تر باشیم

سلامت نیوز:حبیب الله مسعودی فرید گفت: به طور کلی حساسیت جامعه نسبت به فرار پسران از خانه کمتر است اما به نظر می‌رسد نسبت به فرار پسران باید خیلی حساس‌تر باشیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نحوه نگه داری بهزیستی از دختران فراری گفت: دختران فراری در خانه‌‌های سلامت اسکان داده می شوند و خدمات تخصصی مانند مشاوره و مددکاری اجتماعی دریافت می‌کنند.


او افزود: براساس مطالعات انجام شده در کشور، بیشترین علت فرار دختران از خانه طی سال‌های گذشته مسائل و مشکلات درون خانواده است که می‌تواند از اعتیاد و خشونت، غفلت از فرزندان، نبود توجه و مهربانی، وقت نگذاشتن برای خانواده و نبود مهارت‌های فرزندپروری باشد.


مسعودی فرید با اشاره به دلایل فرار دختران از خانه تصریح کرد: 70 تا 90 درصد علت فرار دختران از خانه ناشی از مسائل داخل خانواده و 10 درصد ناشی از مسائل خارج خانواده است برای مثال گاهی ممکن است افرادی سر راه دختران قرار گیرند و آنها تصور کنند با فرار می توانند سریعا یک زندگی خوب بسازند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: یکی دیگر از دلایل فرار دختران از خانه، نداشتن مهارت کنترل هیجانات است. در این وضعیت هنگامی که خانواده سخت گیری می کند یا دعوایی بین اعضای خانواده (پدر-مادر، خواهر-برادر)اتفاق می‌افتد، فرد خانه را ترک می‌کند.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه فرار از خانه فقط مخصوص دختران نیست، عنوان کرد: البته فرار فقط مخصوص دختران نیست و پسران هم این کار را انجام می‌دهند که اگر پسران از خانه فرار کنند آنان را در مراکز کودکان کار و خیابان و مراکز نگهداری موقت، اسکان می‌دهیم و اگر لازم باشد مراکز شبه خانواده نیز آنها را پذیرش می‌کنند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: به طور کلی حساسیت جامعه نسبت به پسران کمتر است اما به نظر می رسد نسبت به فرار پسران باید خیلی حساس باشیم چراکه  بسیاری از پسرانی که از خانه فرار می‌کنند وارد بازار کار در خیابان‌ها می شوند که این آسیب زاست.


او با تاکید بر نقش مدارس بیان کرد: نقش مدارس در پیشگیری فرار از خانه بسیار مهم است بنابراین لازم است به مقوله مشاوره در مدارس بسیار جدی‌تر و پررنگ تر توجه شود و حتی اکنون که آموزش‌ها مجازی است باید جایی برای مسائل روانشناسی و مددکاری درنظر گرفته شود تا کمتر شاهد فرار دختران از خانه باشیم.


مسعودی فرید طی توصیه ای به خانواده‌ها گفت: خانواده ها می‌توانند در مورد هر مشکلی که در خانواده وجود دارد با 1480 تماس بگیرند همچنین هر کودک و نوجوانی که به هر دلیلی از خانه بیرون آمد، می‌تواند با شماره اورژانس اجتماعی 123 تماس بگیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن قبل از آنکه اتفاق بدی بیفتد، به آنان کمک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha