سلامت نیوز : متخصص پزشكی قانونی گفت: 2 مشكل عمده از نظر پزشكی در مواجه با معتادان؛"سندرم ترك" ناشی از قطع ناگهانی مواد و مسمومیت های حاد است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛عباس آقابیگلویی،متخصص پزشكی قانونی بخش مسمومیت در حاشیه همایش پزشكان متخصص درجمع خبرنگاران با بیان اینكه متأسفانه بنا به دلایل متعدد مواد مخدر در ایران مورد مصرف است،گفت:مواد مخدر جنبه های منفی متعددی از نظر فردی،خانوادگی،اجتماعی و درمانی دارد كه متخصص های مختلف پزشكی درگیر مسئله اعتیاد می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد:بروز مسمومیت های حاد یكی از مشكلات عمده از نظر پزشكی است كه عوارض جدی متعددی از جمله ادم حاد پولمونر ،عفونت های ریوی،كاهش سطح هوشیاری و ترومای سر و حتی مرگ فوری را دارند.

وی افزود:متأسفانه هنوز هم كاربرد تریاك توسط پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای درمان برخی دردهای كودكان از جمله درد گوش و اسهال در ایران شیوع دارد كه مسمومیت های حاد اطفال ناشی از اقدام فوق و یا دسترسی كودكان به تریاك و داروهای مشتق تریاك از جمله متادون منجر به مسمومیت های حاد در كودكان می شود.

این متخصص پزشكی قانونی یادآور شد:دومین مشكل پزشكی در رابطه با بیماران معتاد،در مواقعی است كه این افراد بنابر نیازهای پزشكی مانند درمان بیماری های داخلی و یا جراحی در بخش های مختلف بیمارستان بستری می شوند كه سندرم ترك ناشی از قطع ناگهانی مصرف اوپیوئید برای بیمار و سیستم درمانی مشكلات عدیده ای را به وجود می آورد.

وی ادامه داد:در موارد فوق حضور متخصصان سم شناسی بالینی می تواند در دستیابی به درمان مطلوب پزشك معالج یاری رسان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمر ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    1 0
    با سلام. مطالب واقعا مفید بود مرسی