شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 301888

در این مقاله، به روش‌ هایی برای رشد مجدد موهای تان اشاره خواهیم کرد. فواید اثبات‌ شده این روش‌ها به رشد مو و تقویت مو های شما کمک خواهند کرد.

رشد مجدد موهای ریخته با 10 روش طبیعی

سلامت نیوز: در این مقاله، به روش‌ هایی برای رشد مجدد موهای تان اشاره خواهیم کرد. فواید اثبات‌ شده این روش‌ها به رشد مو و تقویت مو های شما کمک خواهند کرد.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی هر فرد، موی او است. اگر از موهایتان راضی نیستید، طبیعی است که بخواهید آنها را بهبود بدهید. شاید به هر دلیلی برای مدتی ریزش مو داشته اید و حالا از خودتان می‌پرسید که چه کنیم تا موهای ریخته شده دوباره رشد کنند. در این مقاله، به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد. فواید اثبات‌ شده این روش‌ها به رشد مو و تقویت مو های شما کمک خواهند کرد.

ماساژ به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

ماساژ سر برای رشد مو می‌تواند به رشد دوباره مو‌های ریخته شده کمک کند. می‌توانید با روغن‌ها و ماسک‌های تقویتی مو سرتان را ماساژ دهید. ماساژدادن باعث تحریک سر و بهبود ضخامت مو می‌شود. هر روز، زمان خاصی را به ماساژدادن سر اختصاص دهید تا علاوه بر تقویت موها، فشار و استرس تان هم کمتر شود.

ژل آلوئه‌ورا به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

سال‌ها است که از آلوئه ورا برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این درمان طبیعی همچنین پوست سر را نرم می‌کند و می‌تواند به‌عنوان نرم‌کننده مو هم استفاده شود. آلوئه‌ورا شوره سر را کم می‌کند و فولیکول‌های موهایی را آزاد می‌کند که به‌خاطر چربی زیاد مسدود شده‌اند.
می‌توانید ژل خالص آلوئه‌ورا را چند بار در هفته به سرتان بزنید. همچنین می‌توانید از شامپوها و نرم‌‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی آلوئه‌ورا هستند.


فواید روغن نارگیل در رشد دوباره موهای ریخته شده ثابت شده است
روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که به شاخه موها نفوذ می‌کنند و پروتئین موجود در آنها را حفظ می‌کنند. بسته به نوع مویتان، می‌توانید قبل یا بعد از شست‌و‌شو از روغن نارگیل استفاده کنید. اگر مویتان چرب است، می‌توانید شب‌ها یا چند ساعت قبل از حمام، از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن را روی پوست سر و همه قسمت‌های موهایتان ماساژ دهید.
اگر مویتان خشک است، می‌توانید به‌عنوان درمانی برای موهای خشک از روغن نارگیل استفاده کنید. برای اثبات فایده روغن نارگیل در رشد دوباره موی سر به پژوهش‌های بیشتری نیاز است؛ اما اثر آن در بهبود و تقویت مو ثابت شده است و قرن‌ها است که به این منظور استفاده می‌شود.

قرص ویویسکال به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

ویویسکال مکملی طبیعی برای تقویت مو است که رشد مو را در افرادی که موهای نازک دارند تقویت می‌کند. ویویسکال حاوی ماده دریایی پیچیده‌ای به نام آمینومار سی است. این مکمل از مواد معدنی، ویتامین ها و پودر کوسه و نرم‌تنان تشکیل شده است. این مواد به رشد سلول‌ها جدید و تقویت سلول‌های موجود کمک می‌کنند. برای رسیدن به نتیجه‌ دلخواه، باید دست‌کم به‌مدت شش ماه، روزی دو عدد از این قرص استفاده کنید. شامپو و نرم‌کننده حاوی ویویسکال نیز موجود است.

روغن ماهی به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به بهبود موی سر کمک می‌کنند؛ زیرا این اسیدها سرشار از مواد مغذی و پروتئین هستند. مصرف مکمل‌های امگا به‌همراه آنتی اکسیدان ها به بهبود ضخامت و قطر موهای شما کمک می‌کنند و از ریزش موها می‌کاهند. اسیدهای چرب امگا به کارایی صحیح سلول‌ها و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشند.

جینسینگ به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

مکمل‌های جینسینگ با تحریک فولیکول‌های مو به رشد مو کمک می‌کنند. جینسنوزیدهایی که اجزای فعال جینسینگ را تشکیل می‌دهند، برای تقویت مو مفید هستند. حتما جینسینگ را به مقدار توصیه‌شده مصرف کنید و مراقب عوارض جانبی آن باشید.

آب لیموی تازه به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

شما می‌توانید از آب‌لیموی تازه یا روغن لیمو برای تقویت رشد و کیفیت موهایتان استفاده کنید. قبل از شست‌وشوی موها، آب‌لیموی تازه را به‌مدت ۱۵ دقیقه روی سر ماساژ دهید. می‌توانید از روغن اسانس لیمو که با روغن حامل مخلوط شده است، مانند ماسک مو استفاده کنید.

آب پیاز به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

اگر بتوانید بوی پیاز را تحمل کنید، می‌توانید از خواص آب پیاز برای موی سرتان استفاده کنید. اثر مفید آب پیاز برای رشد موهای ریخته شده و تقویت مو ثابت شده است. همچنین، تصور می‌شود که آب پیاز گردش خون را نیز بهبود می‌بخشد.

پژوهش‌هایی انجام‌شده روی حیوانات نشان می‌دهند که استفاده از آب پیاز عامل رشد کراتین است و جریان خون در کوتیکول‌ها را بهبود می‌بخشد. می‌توانید چند پیاز را در مخلوط‌کن بیندازید و سپس آب آن را از مواد جدا کنید. آب پیاز را بر سر و موهای خود بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه، با آب و شامپو بشویید.

روغن رزماری به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

رزماری یکی از اولین روغن‌های اساسی است که افراد برای تقویت و بهبود ریزش مو از آن استفاده می‌کنند. روغن رزماری باعث تحریک رشد دوباره موهای ریخته شده می‌شود و می‌توان از آن برای درمان ریزش موی آندروژنتیک استفاده کرد.
چند قطره رزماری را با روغن حامل مخلوط کنید. سپس آن را روی مو و سر ماساژ دهید و آبکشی کنید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید. می‌توانید چند قطره روغن رزماری به شامپو یا نرم‌کننده‌تان اضافه کنید. همیشه روغن رزماری را با روغن حامل یا شامپو مخلوط کنید.

روغن گرانیوم به رشد دوباره موهای ریخته شده کمک می‌ کند

روغن گرانیوم برای تقویت رشد مو و گردش خون بسیار مفید است. چند قطره از آن را با روغن حامل مخلوط کنید و مانند ماسک مو به سرتان بزنید. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را به شامپو یا نرم‌کننده‌تان هم اضافه کنید. روغن گرانیوم به تقویت، آبرسانی به مو و رشد دوباره موهای ریخته شده شما کمک می‌کند.

توصیه‌هایی برای رسیدن به نتیجه بهتر

اگر می‌خواهید موهایتان را تقویت کنید، یکی از روش‌های بالا را انتخاب کنید و آن را به‌مدت چند ماه ادامه دهید. به‌ خاطر داشته باشید که مدتی طول می‌کشد تا روش درمانی شما نتیجه بدهد. در درمان خلاقیت داشته باشید و داروها را هرقدر که دوست دارید باهم مخلوط کنید. مهم این است که هر روز، زمانی را به تقویت و درمان موهایتان اختصاص دهید. مثبت فکر کنید و نهایت تلاشتان را برای داشتن سبک زندگی سالم انجام دهید.

اگر هیچ‌کدام از این روش‌های درمان طبیعی برای شما مؤثر نبودند، حتما با پزشکتان مشورت کنید. البته به‌جز روش‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، حتما روش‌های دیگری هم به‌ویژه در طب سنتی ما وجود دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha