رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی از طرح مجلس برای بازگرداندن ۱۷ هزار میلیارد از ۳۲ هزار میلیارد تومانی که دولت بابت بدهی خود به تامین اجتماعی پرداخت کرده بود، خبر داد.

طرحی به ضرر بازنشستگان/ بازگشت ۱۷ هزار میلیارد تومان به دولت

سلامت نیوز: رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی از طرح مجلس برای بازگرداندن ۱۷ هزار میلیارد از ۳۲ هزار میلیارد تومانی که دولت بابت بدهی خود به تامین اجتماعی پرداخت کرده بود، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، علی اصغر بیات در گفتگو با مهر اظهار داشت: طبق بند الحاقی به تبصره ۲ لایحه بودجه سنوات، دولت مکلف شده است تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان در مقاطع سه ماهه جهت پرداخت بخشی از بدهی‌های انباشته شده خود به سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال ۱۳۹۹ پرداخت کند. در همین راستا مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد که بخشی از این اعتبار برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان هزینه شد.

وی افزود: اختصاص این اعتبار پس از سال‌های طولانی توانست اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را که یکی از مهمترین و دیرینه‌ترین مطالبات و حقوق حقه بازنشستگان و مستمری بگیران بود، میسر کند.

وی تاکید کرد: متأسفانه در روزهای اخیر اخباری نا امید کننده به گوش رسید که کام بازنشستگان و مستمری بگیران را در بحبوحه افزایش هزینه‌های اقلام ضروری زندگی تلخ کرده است.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور گفت: در حالی که انتظار می‌رفت با پرداخت بخش‌های دیگری از مبالغ بدهی دولت اندکی از شکاف درآمدی مستمری بگیران رفع شود، طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است تا ۵۰ درصد معادل ۱۷ هزار میلیارد تومان باقی مانده از ۳۲ هزار میلیارد تومان مصوب شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی بازگردانده شود که بی تردید در این شرایط دشوار معیشتی اقدامی ناصواب و به دور از انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران است که وعده‌های بسیاری برای بهبود شرایط زندگی خود شنیده‌اند.

بیات افزود: به منظور جلوگیری از تصویب برگشت مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان از مبالغ بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، رایزنی و پیگیری‌هایی با نمایندگان مجلس انجام شد و در نهایت از سوی حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر اصلاحیه‌ای آمده است مبنی بر اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب سازمان تأمین اجتماعی اضافه شود که در مجموع این اعتبار به ۶۵ هزار میلیارد تومان برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که این اصلاحیه به تصویب برسد و مشکلی برای سازمان تأمین اجتماعی و بیمه شدگان و بازنشستگان و مستمری بگیران ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ دهد کل تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی بهم می‌ریزد و بازنشستگان با مشکل مواجه می‌شوند. بعد از این همه سال که سرانجام دولت امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کرده که بخشی از آن نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه شده درست نیست که ۱۷ هزار میلیارد تومان آن مجدداً پس گرفته شود.

بیات با اشاره به اینکه دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است، گفت: اگر این اعتبار و یا بخشی از آن در سال‌های قبل به تأمین اجتماعی پرداخت می‌شد می‌توانستیم در بخش‌های مختلف آن را سرمایه گذاری و از سود آن در جهت رفاه حال و ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان هزینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha