دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3019

سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل، بخش عمده ای از مبالغ پرداختی تعرفه های وسایل کمک پزشکی، بین 10 تا 100 درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است: به منظور مساعدت با مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی، هزینه پروتز یک دست دندان کامل در صورتی که از تاریخ آخرین پرداخت هزینه پروتز مزبور به آنان حداقل 10 سال گذشته باشد، حداکثر برای یکبار دیگر با رعایت سایر شرایط قابل پرداخت خواهد بود.

در خصوص مشمولین بیمه اختیاری نیز که تاریخ انعقاد قرارداد و تجویز وسایل  کمک پزشکی بابت آنان، بعد از تاریخ 1/8/85 باشد، همانند سایر بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان می توانند از حمایتهای مزبور برخوردار شوند.

همچنین مشمولینی که تاریخ انعقاد قرارداد آنان قبل از 1/8/85 است، به شرط آنکه تاریخ تجویز وسایل کمک پزشکی آنان بعد از تاریخ 1/1/86 باشد می توانند از حمایت های مقرر برخوردار شوند.

بر پایه این گزارش، مستمری بگیرانی که حق بیمه درمان آنان به صورت سرانه ای کسر می شده است، از تاریخ 1/8/85 و مستمری بگیرانی که تاریخ صدور حکم بازنشستگی یا از کار افتادگی آنان بعد از تاریخ 1/8/85 باشد، از تاریخ صدور حکم، مشمول استفاده از این حمایت خواهند بود.

بر اساس این دستورالعمل ، با توجه به هماهنگی های به عمل آمده در جهت اصلاح و بهبود روشها نیز از سوی پزشک معتمد حذف می شود، مشروط بر اینکه اقلام با تعرفه  بیش از 50 هزار ریال (به استثنا عینک طبی که با تجویز اپتومتریست ها نیز قابل پرداخت است) توسط پزشک متخصص مرتبط تجویز شده باشد، ضمنا جهت پرداخت بهای عصا و واکر نیز نیاز به هیچگونه تجویز و یا تایید پزشک معتمد نخواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha