جزئیات انواع وام‌‌های دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام شد.

جزئیات انواع وام‌‌های دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد

سلامت نیوز: جزئیات انواع وام‌‌های دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دستورالعمل اجرایی نحوه استفاده از تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ منتشر شد.

در راستای اجرای ماده ۲۳ آیین نامه نحوه استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تعیین نحوه پرداخت تسهیلات، این دستورالعمل تدوین و دانشگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

تسهیلات شامل، وام‌ های تحصیلی، مسکن، ضروری و ودیعه مسکن است

بازپرداخت تسهیلات در طول تحصیل به دو روش صورت می ‌پذیرد. یک دانشجویان می ‌توانند از طریق منوی درخواست‌های تأیید شده و گزینه پرداخت اینترنتی در پرتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اقدام کنند. دوم اینکه با استفاده از فرم دارای شماره شناسایی چاپ شده توسط سیستم یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان و مراجعه به شعب بانک عامل، اقدام کنند.

در خصوص دانشجویان حادثه دیده در بلایای طبیعی، سوانح، تصادفات و مبتلا به بیماری‌های خاص در نظر گرفتن رعایت فاصله از شروع تحصیل الزامی نیست.

به دانشجویانی که عازم سفر عمره مفرده و عتبات عالیات می‌باشند، یک نوبت وام ضروری به میزان ۱۰ میلیون ریال برای همه مقاطع تحصیلی پرداخت می ‌شود.

متقاضیان وام حج و عتبات عالیات در یک مقطع تحصیلی فقط می‌توانند از یک نوبت از این نوع تسهیلات بهره مند شوند.

مدت استفاده از وام‌ های تحصیلی و مسکن در طول تحصیل با رعایت مقررات آموزشی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی، برای مقطع کارشناسی پیوسته حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی و برای مقطع دکتری حرفه‌ای حداکثر ۱۴ نیمسال تحصیلی است.

پرداخت وام تحصیلی و مسکن به دانشجویان سایر مقاطع تحصیلی که در ماده فوق به آنها اشاره نشده، ممنوع است. چنانچه دانشجو به هر دلیلی در دوره تحصیل از وام استفاده نکند، مدت مذکور جزو دوره مندرج در ماده ۱۷ محسوب خواهد شد و تنها مجاز به استفاده از تسهیلات در باقیمانده مدت دوره هستند.

پرداخت وام تحصیلی و مسکن به دانشجویان دارای مشاغل رسمی، پایدار، بورسیه و یا دریافت کنندگان کمک هزینه تحصیلی از محل دیگر، ممنوع است. پرداخت سایر وام‌ها به این افراد با رعایت ضوابط مربوطه بلامانع خواهد بود.

به دانشجویان متاهل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با ارائه مدارک و مستندات لازم ماهیانه تا سقف ۵ میلیون ریال وام تحصیلی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وام مسکن اعطا خواهد شد. به این دسته از دانشجویان وام‌های تحصیلی و مسکن مندرج در جدول تعلق نخواهد گرفت.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید فهرست دانشجویان واجد شرایط وام‌های تحصیلی و مسکن را طبق نیمسال‌های تحصیلی در نرم افزار صندوق ایجاد و سربرگ اسناد را در یک نسخه چاپ و در تاریخی که اعلام می‌ شود، ارجاع و ارسال کنند.

مدت زمان ارسال فهرست دانشجویان در نیمسال اول از اول مهر تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ و در نیمسال دوم از ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ است.

گروه‌‌های یک، دو و سه شامل دانشگاه‌های زیر است:

گروه یک: دانشگاه علوم پزشکی ارتش، انستیتو پاستور ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه علوم بهزیستی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، سازمان انتقال خون، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، هلال احمر ایران و پژوهشگاه رویان.

گروه دو: دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، اصفهان، البرز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، جندی شاپور اهواز، زنجان، شیراز، قزوین، قم، گیلان، مشهد و همدان

گروه سه: دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسفراین، ایرانشهر، ایلام، بابل، بم، بهبهان، بیرجند، تربت جام، تربت حیدریه، جهرم، جیرفت، خراسان شمالی، خمین، خوی، خلخال، دزفول، رفسنجان، زابل، زاهدان، ساوه، سبزوار، سراب، سمنان، سیرجان، شاهرود، شهرکرد، شوشتر، فسا، کاشان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گراش، گناباد، گلستان، لارستان، لرستان، مازندران، مراغه، نیشابور، یاسوج و یزد

به دانشجویان میهمان ودیعه مسکن تعلق نمی‌ گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha