رئیس جمهور اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای فعلی با ویرس زمان اسفند ماه که کشور را درگیر کرد، گفت: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان می‌گویند ویروس ماه‌های اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.

قدرت انتقال ویروس ۹ برابر افزایش پیدا کرده است

سلامت نیوز: رئیس جمهور اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای فعلی با ویرس زمان اسفند ماه که کشور را درگیر کرد، گفت: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان می‌گویند ویروس ماه‌های اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا با رهبر انقلاب اسلامی، با بیان گزارشی از فعالیت‌های مقابله با کرونا در هشت ماه گذشته، گفت: برای مقابله با این ویروس فعلاً راهی جز رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری وجود ندارد.

رئیس‌جمهور افزود: همانند دوران جنگ که اجازه خرید تجهیزات جنگی به ما نمی‌دادند، در ابتدای شیوع کرونا نیز تقریباً هیچ‌کس تجهیزات مورد نیاز مثل کیت تشخیص، دستگاه تنفس، امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو و حتی ماسک را به ما نداد ولی با اتکاء به شرکت‌های دانش بنیان، این تجهیزات را به سرعت تولید کردیم و اکنون هیچ مشکلی نداریم.

 روحانی ادامه داد: در ماجرای کرونا برای ما روشن شد که تکیه بر توان و امکانات داخلی و نگاه نکردن به دست دیگران تا چه حد برای ما مهم است و ما فهمیدیم که در روزهای مبادا باید روی پای خودمان بایستیم چرا که دیگران ما را حتی در مسائل مربوط به حقوق بشر، بهداشت و درمان و نجات جان انسان‌ها یاری نمی‌کنند، اگرچه شعارش را می‌دهند.

وی با اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای فعلی با ویرس زمان اسفند ماه که کشور را درگیر کرد، افزود: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان می‌گویند ویروس ماههای اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.

رئیس جمهور با گلایه از جدی نگرفتن توصیه‌های قانونی از طرف برخی از مردم، گفت: محدودیت‌های شدید در مناطق پر خطر، مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از نقض قرنطینه مبتلایان و جریمه‌های قانونی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمند هستیم.

رئیس جمهور همچنین در خصوص تأمین مالی تحقیقات دارو و واکسن، کمکهای دولت به خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا و پرداخت بخشهایی از کارانه کادر درمان گزارش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha