شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 301916

سخنگوی سازمان غذا و دارو دلیل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور را تحریم های آمریکا و در درجه بعدی عدم عمل یک شرکت به تعهدات خود در تولید این دارو در داخل کشور عنوان کرد.

علل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو دلیل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور را تحریم های آمریکا و در درجه بعدی عدم عمل یک شرکت به تعهدات خود در تولید این دارو در داخل کشور عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه یک شرکت به تازگی خط تولید انسولین قلمی تحت لیسانس در کشور را راه اندازی کرده است، گفت: این شرکت عملا مونتاژ این دارو را در داخل انجام می‌داد و متاسفانه اخیرا با عدم عمل به تعهدات خود باعث تشدید کمبود و بروز مشکل در دسترسی بیماران دیابتی به این دارو شده بود.

بنابر اعلام وبدا، وی عنوان کرد: براین اساس، سازمان غذا و دارو برای جبران کمبودهای ایجاد شده، اقدام به واردات فوریتی انواع انسولین قلمی با قیمت  یک سوم قیمت داروی وارداتی شرکت مذکور کرده است و مشخص شد در شرایطی که تخصیص و تامین ارز مورد نیاز دارو با چالش‌هایی مواجه است، شرکت مذکور هزینه‌های مضاعفی را به سیستم تحمیل کرده و تداوم چنین رفتاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha