دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 30198
سلامت نیوز :مصرف روزانه یك عدد قرص آسپیرین روشی كم ‌هزینه و موثر برای پیشگیری از خطر لخته شدن خون و در نتیجه پیشگیری از بروز حمله قلبی در بیماران مبتلا به دیابت است.

به گزارش ایسنا، پزشكان می‌گویند بیماران مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند چون خطر احتمالی لخته شدن خون در این بیماران بیشتر است. دیابت حجم چربی خون را تغییر می‌دهد.

در افراد مبتلا به این اختلال متابولیكی، میزان تری گلیسیرید بالا رفته و کلسترول خوب در بدن كاهش پیدا می‌كند. در این بیماری سلول‎ها حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین که به خروج قند از خون و ذخیره شدن آن در بافت‌هایی چون كبد كمك می‎کند از دست می‌دهند.

مجله آنلاین ساینس دیلی در این باره گزارش داد براساس نتایج یك مطالعه جدید، مصرف آسپیرین روشی ساده و كارآمد برای پیشگیری از خطر لخته شدن خون در این بیماران است.

در مطالعات قبلی نیز نشان داده شده بود كه این دارو می‌تواند از بروز حمله قلبی جلوگیری كند اما در این آزمایش، تاثیر مشابه این دارو در مبتلایان به دیابت بررسی شده و نتایج امیدواركننده‌ای داشته است.

متخصصان دانشگاه آلبرتا در این آزمایش تصریح كردند: بیماران دیابتی که بیماری قلبی نیز دارند اگر روزانه دوز بالایی از آسپیرین مصرف کنند، خطر مرگ و یا سکته مجدد در آن‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. بر همین اساس مصرف 325 میلی‎گرم قرص آسپیرین در روز، خطر مرگ را در این بیماران تا 23 درصد كاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha